Colaik Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Försöker köra Windows update från webbsidan. Kommer dock inte så långt förrän jag får meddelandet att jag måste logga in som admin. Tittar jag i användarkonton så finns det bara ett konto: admin. Hur löser man detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Att kontot heter admin betyder inte att du är administratör. Kolla Användarkonton/Ändra kontotyp i kontrollpanelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Försöker köra Windows update från webbsidan. Kommer dock inte så långt förrän jag får meddelandet att jag måste logga in som admin. Tittar jag i användarkonton så finns det bara ett konto: admin. Hur löser man detta? Windows update kör man från startmenyn/kontrollpanelen i W7... du kommer inte åt det från någon webbsida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Windows update kör man från startmenyn/kontrollpanelen i W7... du kommer inte åt det från någon webbsida. Jo faktiskt, windows update i Google ger den här länken "windowsupdate.microsoft.com" som i sin tur startar Windows Update eller wuapp.exe som programmet heter! Testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Jo faktiskt, windows update i Google ger den här länken "windowsupdate.microsoft.com" som i sin tur startar Windows Update eller wuapp.exe som programmet heter! Testa. Jo, att websidan triggar wuap.exe är en sak... att komma in och uppdatera via update.com, något helt annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Jo, att websidan triggar wuap.exe är en sak... att komma in och uppdatera via update.com, något helt annat. Fast resultatet blir det samma, Windows Update startas. (Hårklyverier ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts