Gå till innehåll

A.index och index Vad är detta


nodo

Recommended Posts

Jag har Windows 7 och det har börjat dyka upp dessa "A.index" och "index" filer i olika mappar.

Exempelvis i en mapp med musikvideos. Och VARJE video har fått 2 olika indexfiler relaterad till sig.

Har detta något med Mediaplayern att göra. Tänk att man aldrig kan bli av med denna mediaplayer...

Och dom är inte dolda som default utan man måste dras med dom eller sitta och dölja en och en.

En annan irriterande detalj är när man associerar alla olika mediafiler till en spelare så ändras vissa

av filerna tillbaka till denna eländiga Windows Mediaplayer av sig själv, aaaaaarhhhhhhhgggg.

Redigerad av nodo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I någon tidigare version av Windows jag kört brukade man kunna se thumbs.db i vissa mappar. Är det något liknande?

För att bli av med det fick man kolla under "Folder Options" och markera "Do not cache thumbnails" eller liknande har jag för mig. Du kan ju se om det finns något där för ditt problem som du kan ändra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I någon tidigare version av Windows jag kört brukade man kunna se thumbs.db i vissa mappar. Är det något liknande?

För att bli av med det fick man kolla under "Folder Options" och markera "Do not cache thumbnails" eller liknande har jag för mig. Du kan ju se om det finns något där för ditt problem som du kan ändra på.

Kan vara så, och det är inga små filer dom ligger på runt 300kb och bara stjäl utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows 7 och det har börjat dyka upp dessa "A.index" och "index" filer i olika mappar.

Exempelvis i en mapp med musikvideos. Och VARJE video har fått 2 olika indexfiler relaterad till sig.

Har detta något med Mediaplayern att göra. Tänk att man aldrig kan bli av med denna mediaplayer...

Och dom är inte dolda som default utan man måste dras med dom eller sitta och dölja en och en.

En annan irriterande detalj är när man associerar alla olika mediafiler till en spelare så ändras vissa

av filerna tillbaka till denna eländiga Windows Mediaplayer av sig själv, aaaaaarhhhhhhhgggg.

Nu har jag inte användt WMP på många år , men jag tror inte att dina indexfiler hör till det programmet. Hur som helst, så kan man faktiskt avaktivera WMP helt, och därmed få bort den i menyer m.m, i Windows 7!

Gå till Kontrollpanelen\Program och funktioner\Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner... under Mediafunktioner kan du bocka ur WMP och Mediacenter... dom hänger nämligen ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...