JoWa Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 (edited) Hej, En fråga: Fungerar Alt-koder i Vista (och 7), d.v.s att hålla ned Alt och skriva en siffersekvens på numeriska tangentbordet för att få fram tecken, t.ex. Alt+0151 för —? En medlem på ett annat forum har problem med detta, och tror att det beror på Vista/7. Kan man göra något för att aktivera funktionen? Jo, jag påminde om Num Lock! Tack. Edited November 5, 2009 by JoWa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 (edited) Alt +0151 hos mig i Vista visar detta också i W7. Här är det nu -0,6° kallt och detta celciustecken gjort med Alt 248. Inga problem här! Precis som Du tillägger, man måste ha nummeriska tangenter, annars funkar det inte. Edited November 5, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Det fungerar på min laptop i alla fall, HP med Windows 7. Fungerade i Vista också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 5, 2009 Author Share Posted November 5, 2009 Tack för svaren. Kan funktionen vara inaktiverad? Var, hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 (edited) -Ja, i BIOS!!!!!!! Inställning i BIOS, aktivera numlock vid start. Edited November 5, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 5, 2009 Author Share Posted November 5, 2009 Han missade en liten informationsdetalj: att han inte har ett numeriskt tangentbord… Nu har han hittat Fn-tangenten och det fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts