Andreas Stenhall Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Det finns en möjlig bugg i Windows 7 men skulle behöva fler som kan verifiera. Om man har en solid färg som bakgrund så tar inloggningen betydligt längre tid, upp till 30-40 sekunder längre än om man har en JPG-bild så inloggningen tar cirka 2 sekunder! Har någon sett samma sak eller har lust att testa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Ja det kan jag gärna hjälpa till med, vad exakt går det ut på? Kör med.jpg formatpå bakrgundsbild, startar snabbt som bara den, har ju inte tagit tid då, men om jag jmfr. med Vista, vilken skillnad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 5, 2009 Author Share Posted November 5, 2009 Det enda du behöver göra är att testa med JPG-bild som bakgrund, logga ut och in och se hur lång tid det tar samt göra samma sak fast med en solid färg som bakgrund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Det enda du behöver göra är att testa med JPG-bild som bakgrund, logga ut och in och se hur lång tid det tar samt göra samma sak fast med en solid färg som bakgrund. OK! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Jo det tar avsevärt längre tid... hade inget att ta tid med, men det var mer eller mindre olidligt...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne1 Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Har en bmp-fil som bakgrund, men det går mycke fortare att logga in än med enfärgad dito. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 (edited) Det enda du behöver göra är att testa med JPG-bild som bakgrund, logga ut och in och se hur lång tid det tar samt göra samma sak fast med en solid färg som bakgrund. Fördel .jpg, 21.8 sek. från Power up! Edited November 5, 2009 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 5, 2009 Share Posted November 5, 2009 Hmm intressant. Jag kan inte kolla själv då jag inte har W7 installerad men vad får ni får tid om ni istället stänger av och därefter loggar in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Jag kan verifiera att det tar längre tid... har dock inte klockat det.... Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusher Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 samma här. tar kanske 15 sek längre med solid färg som bakgrund. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Samma här, tar längre tid... som de andra ca: 15-20 sek längre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Nu har även jag testat och kan bekräfta detta. Trodde först detta gällde inloggning efter start men gäller alltså vid själva utloggning och inloggning och inte vid omstart eller start av datorn. Där är det för mig tyvärr lika segt med eller utan bild. Ungefär så segt som med solid färg vid utloggning och inloggning. Skumt för övrigt att en bild går snabbare att logga in med / ladda in än med solid färg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Kan bekräfta jag med, tog mycket längre tid med en solid färg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Jag ser fram emot en bugg-avdelning alternativt en bugg-samlingstråd. Efterlyser alltså något där bugg-snack samlas på en och samma plats. För övrigt en annan tråd som även kan relateras till solid och bakgrundbild http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/20209-pling-plong-vid-visa-skrivbordet/page__view__findpost__p__145554 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Kan bekräfta att det för min del tar ganska mycket mer tid att logga in med en solid färg. Byter jag till en .jpeg som bakgrund i valfri upplösning går det på ett par sekunder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 9, 2009 Author Share Posted December 9, 2009 Fixen för detta problem har nu kommit: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;977346&sd=rss&spid=14134 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts