Gå till innehåll

Intressant bugg i Windows 7


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Det finns en möjlig bugg i Windows 7 men skulle behöva fler som kan verifiera. Om man har en solid färg som bakgrund så tar inloggningen betydligt längre tid, upp till 30-40 sekunder längre än om man har en JPG-bild så inloggningen tar cirka 2 sekunder! Har någon sett samma sak eller har lust att testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan jag gärna hjälpa till med, vad exakt går det ut på?

Kör med.jpg formatpå bakrgundsbild, startar snabbt som bara den, har ju inte tagit tid då, men om jag jmfr. med Vista, vilken skillnad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du behöver göra är att testa med JPG-bild som bakgrund, logga ut och in och se hur lång tid det tar samt göra samma sak fast med en solid färg som bakgrund.

OK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda du behöver göra är att testa med JPG-bild som bakgrund, logga ut och in och se hur lång tid det tar samt göra samma sak fast med en solid färg som bakgrund.

Fördel .jpg, 21.8 sek. från Power up!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nu har även jag testat och kan bekräfta detta.

Trodde först detta gällde inloggning efter start men gäller alltså vid själva utloggning och inloggning och inte vid omstart eller start av datorn. Där är det för mig tyvärr lika segt med eller utan bild. Ungefär så segt som med solid färg vid utloggning och inloggning.

Skumt för övrigt att en bild går snabbare att logga in med / ladda in än med solid färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...