Manneman Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Hittade ingen lämpligare plats att lägga denna tråden så det får bli här! (hehe...och jag som är moderator) Jag håller på att modifiera ett tema till min mobiltelefon. I sann Sony Ericsson-stil skulle jag vilja ha standbybakgrunden animerad. Finns det någon på forumet som är en klippa på att göra *.swf utav en *.png... alternativt en *.gif? Storleken ska vara i sitt ursprung 240*320... Den bifogade bakgrunden hade sett cool ut med någon typ av rörlig effekt där det typ ser ut som ringar på vatten eller någon cool vågeffekt eller liknande. Någon som har lust? Klicka på bilden, högerklicka sen och välj "spara bild som...". Vet inte hur det sen blir om man vill sätta in en modifierad bild, typ *.swf eller *.gif. Men det går bra att maila mig den Mvh Magnus Edit: Bifogade bilden i zip-format för säkerhets skull. 001.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Skall ta en titt på detta i helgen och se vad jag kan göra, har mera tid då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 6, 2009 Author Share Posted November 6, 2009 Det uppskattas... Natturligtvis kommer jag publicera temat på forumet så alla kan ha glädje av det... Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Hur får man bilden om man vill hjälpa till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 6, 2009 Author Share Posted November 6, 2009 Klicka på bilden så den blir större... sen högerklickar du och "spara bild som..." Tackar för all hjälp jag kan få... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 hej igen Ser en möjlig forumbugg här, jag får inte upp det alternativet i FF utan måste göra detta i IE... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Samma med Opera… Kan dock högerklicka på tumnageln och Spara länkat innehåll som… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 6, 2009 Author Share Posted November 6, 2009 Har laddat upp bilden i form av en *.zip ifall det strular att få ner bilden i orginalstorlek. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Funkade med Google Chrome beta, (högerklicka)!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Här har du programmet du söker, fann det till slut Min länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 6, 2009 Author Share Posted November 6, 2009 Hmmm... det ska jag ta en titt på..... Mange Edit: Tjosan... det var inte mycket jag fattade av det. Hoppas någon med mer "knowhow" hjälper mig att få till något snyggt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 7, 2009 Author Share Posted November 7, 2009 Provade själv... jag har ingen erfarenhet att skapa animerade effekter vilket märks Så här blev min egen version... ni förstår varför jag hoppades på lite hjälp? Kom gärna med några snygga alternativ... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts