Gå till innehåll

windows 7 låser sig


skalman

Recommended Posts

Första gången jag installerade windows 7 32-bit funkade det inte den bara låste sig så kan använda datorn i 15 min efrter ominstallation.

Andra gången funkade den i nästan 2 veckor helt felfri men sen kom problemet tillbaka. Nu är problemet tillbaka trors hur många gånger jag installerar om.

Har kollat på nät på flera forum, hittar ingen lösning många verkar har samma problem. Har märkt att det är bara bärbara datorer som näms på nätet.

Har testat ett program som laddar net och installerar senaste drivrutinera men windows hinner låsa sig innan den blir klar med uppdateringen.

Är det någon som vet vad jag måste göra hjälp är mycket behövligt.

Bärbara är en asus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen har du med överhettning då Windows 7 är mer energikrävande, på dom flesta datorer så får fläktarna gå allt oftare än med XP och Vista.

Många nya bärbara har för små lufthål och då blir det problem med värmen, på vissa kan man gå in i biosen och välja fläkthastighet, öka om det är möjligt.

Har själv en bärbar Hp med 7:an och den stänger av sig då man har den på en duk, är den stående på ett bord utan duk så fungerar det korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte om du har uppgraderat bios någon gång annars finns det en nyare, men det verkar bara vara en buggfix... skulle inte tro att det har med ditt problem att göra. Du avgör själv om du vill uppgradera.

Vad du däremot bör göra, är att gå igenom dom drivrutiner du har installerade, och uppdatera där det är möjligt, bl.a finns det en helt färsk grafikdrivrutin (VGA). Du hittar alla drivrutiner inkl. bios för Windows 7, till din burk, på nedanstående länk.

http://support.asus.com/download/download.aspx?model=X72VN&os=29&SLanguage=en-us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...