Gå till innehåll

IE 8 Och Win 7 Premium


Silenz

Recommended Posts

Jaha nu har IE 8 börjat låsa sig random igen i nya Win 7 Premium och får på lösning att installera om adobe flash player :angry: var ju detta fel för typ 1 år sedan också. Sen får jag ibland nåt med com surrogate också som det inte finns någon lösning till. Känns som engelska RC av win 7 var stabilare än så länge iaf <_<

Har installerat om Flash player 2 gånger nu utan att det slutat

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt några sidor jag hittade så beror en kraschande COM Surrogate oftast på att man har installerat någon codec som inte fungerar bra, i alla fall om kraschen kommer när man håller på med någon mediafil.

Här är en genomgång av lämpliga åtgärder:

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/fix-for-com-surrogate-has-stopped-working-error-in-vista/

Den sidan är visserligen skriven för Vista men Windows 7 är ju så pass lik Vista så det är nog bra tips i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!!

Jag har Roxio Cd creator 9 och Realplayer free installerat och misstänker någon av dessa 2. Roxio har en spelare som jag iof inte använder som heter Cineplayer tror jag och den misstänker jag. Roxio 9 har inte heller officiellt stöd för Win 7 men fungerat i RCn. Sen kan det iof vara någon codec från realplayer också.

Ska nog avinstallera Roxio 9 först och se om det slutar iof är det inte ofta det händer men ändå

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...