Gå till innehåll

Chipset drivers version


Gero

Recommended Posts

Installerade senaste versionen,15.51 ifrån Nvidia,men kan inte hitta dom där!? Har även kollat i Everest Ultimate utan att finna dom.

Du kikar på fel ställe, eller så stämmer inte nVidias v-nummer med Intel/microsoft... inget ovanligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut i min burk...!

post-1936-1257654069,13_thumb.png

Tilläggas kan, att jag inte har gjort någonting.... utan låter Windows sköta om drivrutinerna i den mån det är möjligt. Jag anser att det är en av finesserna med Windows 7...! En enda drivrutin blev jag tvungen att hantera manuellt... nämligen webcamen. Konstigt nog är det microsofts egen LifeCam! :rolleyes:

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut i min burk...!

post-1936-1257654069,13_thumb.png

Tilläggas kan, att jag inte har gjort någonting.... utan låter Windows sköta om drivrutinerna i den mån det är möjligt. Jag anser att det är en av finesserna med Windows 7...! En enda drivrutin blev jag tvungen att hantera manuellt... nämligen webcamen. Konstigt nog är det microsofts egen LifeCam! :rolleyes:

Konstigt,hittar inget med chipset under systemenheter!? Är kanske annorlunda på Nvidia Ion? Får utgå ifrån att det är rätt version eftersom jag lät 7:an söka efter drivisar vid installationen.

Redigerad av Gero
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har "chipset driver" för uppgift?

Kort sagt... det är en drivrutin för moderkortet... funktionsinstruktioner för Nord-/Sydbryggan!

Borde det inte vara bättre att installera en uppdaterad driver från i somras än att använda en som är 3 år gammal?

Som sagt... en av finesserna med Windows 7, är att man i dom allra flesta fall inte behöver bry sig om drivrutiner. Så länge Microsoft automatiskt förser mig med drivrutiner som fungerar, så ser jag ingen anledning att krångla med sådant. Det finns troligen inget att vinna på att försöka uppdatera den drivrutinen. Det är först när man får problem eller något inte fungerar, som man eventuellt måste leta nya drivrutiner till Windows 7. Det kallas visst utveckling! ;)

If a chipset software installation utility is required for your system, it should be installed immediately after installing your operating system and any operating system service packs, but before installing any other device drivers.

A chipset software installation utility informs the operating system how to properly configure the chipset for specific functionality, such as AGP, USB, Core PCI and ISA PnP services. In order to be able to install any chipset-related drivers (e.g. graphics, IDE, etc.), your operating system must first be able to recognize your chipset.

Once a chipset software installation utility has been installed, all of your remaining chipset-related device drivers should install correctly.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...