Gå till innehåll

IE 8 och flash Player (hjälp)


Silenz

Recommended Posts

Har försökt alla råd ang flash player och IE8 men får att IE slutat fungera rätt ofta :angry:

Har hittat ett ställe då det blir alltid så och undrar om någon vänlig själ orkar kolla om detta händer er med?

Har Win 7 Premium och ver 10.0.32.18 av Flash Player.

Gå in på expressens sida sök där reda på det som står om Bruce Springsteen och gör Webbtestet sen när det är klart klickar ni bort det på krysset i webbläsaren och sidan under.

Får ni då att Internet Explorer 8 slutat fungera?

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på expressens sida sök där reda på det som står om Bruce Springsteen och gör Webbtestet sen när det är klart klickar ni bort det på krysset i webbläsaren och sidan under.

Får ni då att Internet Explorer 8 slutat fungera?

Stört omöjligt att få Internet Explorer att krascha, utan det fungerar precis lika stabilt som det alltid gör.

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Silenz!

Har precis samma problem och det ser ut så här i felrapporten; Felmodul: Flash10c.ocx + Bucket id: 1482063089 eller så här; Felmodul: mshtml.dll + Bucket id:1538909766.

De gånger jag fått förslag på lösningar är hänvisning till Adobe med ominstallation(med hjälp av deras borttagningsverktyg) som "första hjälpen" i princip. Det funkar inte, har

gjort det flera gånger. Nu har jag vant mig med dessa "kraschar" som inträffar flera gånger om dagen och klickar bort dom ur felrapporten. Men visst är det dj-t irriterande!

Mvh

Kird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis!!! fy vilken dynga alltså!!!! Riktigt irriterande. Detta problem fanns med Vista och IE 7 och 8 också och det är så ***** dåligt att det fortfarande inte är helt åtgärdat

Så här ser felkoden ut

Beskrivning

Felaktig programsökväg: C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe

Problemsignatur

Händelsenamn: APPCRASH

Programnamn: iexplore.exe

Programversion: 8.0.7600.16385

Programtidsstämpel: 4a5bc69e

Namn på felmodul: Flash10c.ocx

Modulens version: 10.0.32.18

Tidsstämpel för felmodul: 4a613d79

Undantagskod: c0000005

Undantagsförskjutning: 0012beb9

OS-version: 6.1.7600.2.0.0.768.3

Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information 1: 0a9e

Ytterligare information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Ytterligare information 3: 0a9e

Ytterligare information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

Extra information om problemet

Bucket-ID: 1391091481

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Silenz!

Har precis samma problem och det ser ut så här i felrapporten; Felmodul: Flash10c.ocx + Bucket id: 1482063089 eller så här; Felmodul: mshtml.dll + Bucket id:1538909766.

De gånger jag fått förslag på lösningar är hänvisning till Adobe med ominstallation(med hjälp av deras borttagningsverktyg) som "första hjälpen" i princip. Det funkar inte, har

gjort det flera gånger. Nu har jag vant mig med dessa "kraschar" som inträffar flera gånger om dagen och klickar bort dom ur felrapporten. Men visst är det dj-t irriterande!

Mvh

Kird

Ok Har du Win 7 Premium som mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har följt denna tråd men inte skrivit nåt då jag inte känner igen att en speciell sida krashar,

nåväl så fick jag upp appcrash och flash10c.ocx och dagen efter så fick jag lösning från "problem och lösningar" och det var hänvisning till adobes sida,avinstallerade flash enligt era instruktioner och installerade igen,samma fel dock och brydde mej då inte, surfade på nån sajt och fastnade på en rad "vista har en förmåga att varna utan att tala om vad det är för fel,tex att appcrash/flash10c.ocx bara betyder att flash behöver uppdateras" jag hade ju precis installerat men enligt era instruktioner så gick jag till filen macromedia och mycket riktigt så uppdaterades den,dagen efter på en sajt kom nåt om flash upp och återupprepade uppdateringen,nu fungerar flash utmärkt, flash skall väl inte uppdatera sej varje gång man klickar på den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Silenz!

Nej, jag har Vista U. Med IE7 var det aldrig några problem. Har en annan dator med XP h och IE8 där har det inte varit några kraschar ännu.

Mvh

Kird

Oki

Har avinstallerat Realplayer free som jag hade senaste versionen av och peppar peppar ännu funkar IE 8 utan några problem. Realplayer har ju en finess som skapar en lite download tab på filmer av olika typer från nätet.

Tänkte att den kanske jäklas och som sagt efter avinstallationen har IE 8 funkat. Dock förtidiigt att vara säker men har du Realplayer pröva ta bort det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki

Har avinstallerat Realplayer free som jag hade senaste versionen av och peppar peppar ännu funkar IE 8 utan några problem. Realplayer har ju en finess som skapar en lite download tab på filmer av olika typer från nätet.

Tänkte att den kanske jäklas och som sagt efter avinstallationen har IE 8 funkat. Dock förtidiigt att vara säker men har du Realplayer pröva ta bort det ;)

Hej, tack för tipset! Jag har också Real Player SP installerat på bägge maskinerna. Skall använda XP-burken lite mer för att se om IE8 kraschar där. Om och i så fall är din misstanke om

RP förmodligen riktig. Ja, jag tycker också download funktionen är bra. Återkommer om och när något inträffar med XP-burken. Blir det ingen "krasch" börjar jag misstänka OS:et(Vista alt.W7).

Skall tilläggas att jag har precis samma programinstallationer i XPh som i VistaU, förutom office 2007(i Vista).

Mvh

Kird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för tipset! Jag har också Real Player SP installerat på bägge maskinerna. Skall använda XP-burken lite mer för att se om IE8 kraschar där. Om och i så fall är din misstanke om

RP förmodligen riktig. Ja, jag tycker också download funktionen är bra. Återkommer om och när något inträffar med XP-burken. Blir det ingen "krasch" börjar jag misstänka OS:et(Vista alt.W7).

Skall tilläggas att jag har precis samma programinstallationer i XPh som i VistaU, förutom office 2007(i Vista).

Mvh

Kird

Ja återkom om dina krascher försvinner!! Tar ju ett tag men men vi får hålla tummarna ;)

Men det kan ju hända att Real player fungerar i Xp men inte i Vista Win 7 så om det inte slutar på din problem burk prova avinstallera och vänta på ny version ;)

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja återkom om dina krascher försvinner!! Tar ju ett tag men men vi får hålla tummarna ;)

Men det kan ju hända att Real player fungerar i Xp men inte i Vista Win 7 så om det inte slutar på din problem burk prova avinstallera och vänta på ny version ;)

Hej Silenz!

Jag har nu kört XP-burken i 2 dagar och inga kraschar i IE8 med RP installerat. Kopplade in Vista-burken och gick i på - FreewareFiles.com -

och sökte efter Revo uninstaller. Genast en krasch, se nedan. OBS! var inne på samma sida med XP-burken, innan jag kopplade ur den,

och allt fungerade perfekt. Jag har inte provat att avinstallera RP och sedan gå in på sidan - enligt ditt tips.

Du har inte haft "kraschar" sedan du avinstallerade RP?

Mysko det här, tycker jag, att man ev. måste avinstallera RP i Vista för att IE8 skall fungera problemfritt men att åtgärden

inte behövs i XPh?!

Mvh

Kird

Problemsignatur

Händelsenamn: APPCRASH

Programnamn: iexplore.exe

Programversion: 8.0.6001.18828

Programtidsstämpel: 4a9600c9

Namn på felmodul: Flash10c.ocx

Modulens version: 10.0.32.18

Tidsstämpel för felmodul: 4a613d79

Undantagskod: c0000005

Undantagsförskjutning: 0012beb9

OS-version: 6.0.6002.2.2.0.256.1

Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information 1: fd00

Ytterligare information 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

Ytterligare information 3: fd00

Ytterligare information 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

Extra information om problemet

Bucket-ID: 1482063089

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Silenz!

Jag har nu kört XP-burken i 2 dagar och inga kraschar i IE8 med RP installerat. Kopplade in Vista-burken och gick i på - FreewareFiles.com -

och sökte efter Revo uninstaller. Genast en krasch, se nedan. OBS! var inne på samma sida med XP-burken, innan jag kopplade ur den,

och allt fungerade perfekt. Jag har inte provat att avinstallera RP och sedan gå in på sidan - enligt ditt tips.

Du har inte haft "kraschar" sedan du avinstallerade RP?

Mysko det här, tycker jag, att man ev. måste avinstallera RP i Vista för att IE8 skall fungera problemfritt men att åtgärden

inte behövs i XPh?!

Mvh

Kird

Problemsignatur

Händelsenamn: APPCRASH

Programnamn: iexplore.exe

Programversion: 8.0.6001.18828

Programtidsstämpel: 4a9600c9

Namn på felmodul: Flash10c.ocx

Modulens version: 10.0.32.18

Tidsstämpel för felmodul: 4a613d79

Undantagskod: c0000005

Undantagsförskjutning: 0012beb9

OS-version: 6.0.6002.2.2.0.256.1

Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information 1: fd00

Ytterligare information 2: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

Ytterligare information 3: fd00

Ytterligare information 4: ea6f5fe8924aaa756324d57f87834160

Extra information om problemet

Bucket-ID: 1482063089

Nej!! Inga krascher sen jag avinstallerade Realplayer!! Tog bara bort det i Program hanteraren under kontrollpanelen. Tycker du ska pröva det sen gå in på dom sidor som du kraschar i.

Jag har verkligen provocerat IE8 och gått in på sidor jag kraschat i i stort sett varje gång men den gör inte det sen avinstallen. Xp och Vista är 2 olika operativ så det kan mycket väl funka i ena men sämre i andra tror jag.

(Än så länge iaf)

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...