Gå till innehåll

Worldpress hjälp


PCGuiden

Recommended Posts

Hej Jag håller på att göra en blogg

Vill ha hjälp med att fatta hur man gör undermenyer på länkarna högst upp på sidan samt att jag inte vill ha stora bokstäver på allt i länkarna, skulle vilja att varje etapp har möjlighet till 7 Undermenyer

http://www.blogg.pcguiden.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte insatt i WordPress systemet, hur det är uppbyggt osv. annat än att jag vid något tillfälle installerat det för kika på koden, funktionerna och har då för mig att det var ganska enkelt att installera olika moduler/plugins till den. Kolla därför om det inte finns färdiga meny moduler/plugins som du enkelt bara behöver installera. WordPress är ju ganska känt blogsystem som lär ha en del färdiga menyn att bara installera. Både vad gäller meny, templets themes osv.

Vad gäller stora/små bokstäver, färg etc. tror jag hela WordPress (precis som många andra program) styrs av en CSS (cascading style sheets) fil. Kolla därför om du kan finna nån CSS fil/filer bland WordPress övriga filer. Kan även vara så att du kan ändra/uppdatera sånt redan direkt från någon webbaserat WordPress sida, exempelvis från nån admin sida. Då behöver du inte manuellt ändra i eventuella CSS filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...