Gå till innehåll

IE 8 problem


Johanna23

Recommended Posts

Hejsan, jag har haft det här problemet länge med InternetExplorer 8

när jag går in på norton hemsida eller f-secure och ska köra scan så kommer det upp en ruta att den websidan vill installera ett tillägg för att kunna köra online scan men exakt när rutan kommer fram så fastnar/freeze hela Internet och jag kan inget göra / trycka på kör/installera utan måste starta om IE8.

Detta händer även när jag vill köra Vista Upgrade Visor eller Windows 7 visor för att kolla min pc om den klarar av att köra win7,

har även tagit en bild och visar här så ni förstår vad jag menar exakt.

Och ja jag har försökt med att ändra inställningar på > Verktyg > Internetalternativ > Säkerhet > Internet>Anpassad Nivå.

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.

Tack.

hrd7jb.jpg

post-11335-1257719970,34_thumb.jpg

Redigerad av Johanna23
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte vilket operativ du har, men försök att avinstallera IE8, om det är vista eller xp... eftersom det inte är standard i dessa från början.

Starta om datorn och hämta ie8 från windows update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska behålla ie7, då ie8 inte är byggt för xp.

Tittar du i aktivitetshanteraren ser du fler av iexplore, det klarar inte xp utan krashar då minnet inte räcker till, sedan att det är flash som suger minne är bara otur.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska behålla ie7, då ie8 inte är byggt för xp.

Tittar du i aktivitetshanteraren ser du fler av iexplore, det klarar inte xp utan krashar då minnet inte räcker till, sedan att det är flash som suger minne är bara otur.

Det här var det värsta råd jag någonsin kunde få =)

påstår du att XP PRO inte klarar av IE 8 ? och speciellt jag som har mycket minne som du påstår att jag inte har ? har DUCAL CORE 2 , och 2.0Ghz och 3gb RAM minne, påstår du att detta inte räcker till IE8 , nä spara dina kommentarer när du verkligen vet hur du ska hjälpa en person som har XP eller IE8 problem.

någon som vet och kan försöka hjälpa mig med detta elände snälla?

tack.

Redigerad av Johanna23
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hämtade du IE8 från denna länk?

http://www.softpedia.com/progDownload/Internet-Explorer-8-Download-95339.html

Språkpaketet finns även på denna sida. Det är gjort för Xp SP3, både 32 och 64 bitars-versioner.

Ha det gott!

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var det värsta råd jag någonsin kunde få =)

påstår du att XP PRO inte klarar av IE 8 ? och speciellt jag som har mycket minne som du påstår att jag inte har ? har DUCAL CORE 2 , och 2.0Ghz och 3gb RAM minne, påstår du att detta inte räcker till IE8 , nä spara dina kommentarer när du verkligen vet hur du ska hjälpa en person som har XP eller IE8 problem.

någon som vet och kan försöka hjälpa mig med detta elände snälla?

tack.

En vänlig ton i forumet tack! Du väljer själv om du vill följa de råd som ges eller inte... finns ingen anledning för spydigheter för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hämtade du IE8 från denna länk?

http://www.softpedia.com/progDownload/Internet-Explorer-8-Download-95339.html

Språkpaketet finns även på denna sida. Det är gjort för Xp SP3, både 32 och 64 bitars-versioner.

Ha det gott!

Mvh// Sunshine

tackar, Och samma sak hände igen, avinstallerade hela IE8 och installerade om på nytt men på Engelska och den fastnar när jag ska köra någon virus scan eller annat website där man måste köra/installera tillägg.

Redigerad av Johanna23
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du NYASTE versionen av Adobe FlashPlayer? Det kan hända att den ställer till vissa problem åxå! Hm...... Låter lite mystiskt!

PS: Glömde! När du avinstallade IE8, körde du sedan CCleaner för att rensa bort lite skräp (både i filrensning och registret) ? Hoppas du har CCleaner installad!

Sedan installera på nytt IE8. DS:[/

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm! Jag tänker så det knakar! Länge sedan jag hade XP PRO, tyvärr, man glömmer vissa saker ÅXÅ!

Åter när jag luskat vidare!

PS: Vad är det för dator du har? Såg lite spec i början, men vad typ av dator är det? Ursäkta repetionen!

Mvh// Sunshine

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm! Jag tänker så det knakar! Länge sedan jag hade XP PRO, tyvärr, man glömmer vissa saker ÅXÅ!

Åter när jag luskat vidare!

PS: Vad är det för dator du har? Såg lite spec i början, men vad typ av dator är det? Ursäkta repetionen!

Mvh// Sunshine

Laptop toshiba u400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du alla drivisar uppdaterade? Här en länk som du kan titta på och se vad som är gammalt i datorn och nytt att ladda ner.

http://www.getpcmemory.com/drivers/download-toshiba-satellite-pro-u400-notebook-windows-xp-drivers/

Får väl hoppas att något hjälper till ia.f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laptop toshiba u400

en nyfiken fråga..har du google crome eller google toolbar, ifall det prova att avinstallera dessa

citat:

Tools>Internet Options - Advanced tab, uncheck "Enable third-party browser

extensions"

mvh

boxxen

Redigerad av boxxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en nyfiken fråga..har du google crome eller google toolbar, ifall det prova att avinstallera dessa

citat:

Tools>Internet Options - Advanced tab, uncheck "Enable third-party browser

extensions"

mvh

boxxen

Hittar inte Enable third-party browser det heter väl Aktivera tillägg för tredje parts webbläsare på svenska? men hittar inte denna fönster/inställning-

1z3xb9v.jpg

Redigerad av Johanna23
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag verkligen gillar google toolbar och använder det ganska ofta och har så många Favorit-länkar Bokmärken så jag vill helst inte avinstallera det , men jag tror att det är google toolbar som ej låter mig scana för jag testade att avinstallera det och det funkar, hur gör man nu då :( ?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var det värsta råd jag någonsin kunde få =)

påstår du att XP PRO inte klarar av IE 8 ? och speciellt jag som har mycket minne som du påstår att jag inte har ? har DUCAL CORE 2 , och 2.0Ghz och 3gb RAM minne, påstår du att detta inte räcker till IE8 , nä spara dina kommentarer när du verkligen vet hur du ska hjälpa en person som har XP eller IE8 problem.

någon som vet och kan försöka hjälpa mig med detta elände snälla?

tack.

Det enda av det du påstår att jag sagt är "påstår du att XP PRO inte klarar av IE 8", och det är sant

Det andra som jag sagt är sant det med... ie8 ÄR inte skapad och utvecklad för xp, och av den anledningen rekommenderar jag dig fortfarande att använda ie7...

Sedan har jag inte nämnt ett enda ord om din dators konfiguration, läs svaret en gång till.

Ps. Sedan har jag xp pro jag med... på en maskin, och den funkar... med ie8 :) Ds.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda av det du påstår att jag sagt är "påstår du att XP PRO inte klarar av IE 8", och det är sant

Det andra som jag sagt är sant det med... ie8 ÄR inte skapad och utvecklad för xp, och av den anledningen rekommenderar jag dig fortfarande att använda ie7...

Sedan har jag inte nämnt ett enda ord om din dators konfiguration, läs svaret en gång till.

Tyvärr måste jag rätta DIG Venoms! IE8 är åxå till för XP.....Om man har SP3 installad. :P

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag verkligen gillar google toolbar och använder det ganska ofta och har så många Favorit-länkar Bokmärken så jag vill helst inte avinstallera det , men jag tror att det är google toolbar som ej låter mig scana för jag testade att avinstallera det och det funkar, hur gör man nu då :( ?

tack.

vad jag kan förstå så fick du till det med att avinstallera google toolbar, om så, testa då installera den igen. http://www.google.com/intl/sv/toolbar/ie/index.html prova igen online scanner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag kan förstå så fick du till det med att avinstallera google toolbar, om så, testa då installera den igen. http://www.google.com/intl/sv/toolbar/ie/index.html prova igen online scanner.

funkar ej , funkade en gång när jag avinstallerade google toolbar men nu är det samma s**t igen :(

ingen som vet exakta problemet och kan detta snälla?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får alltså samma skräp när du avinstallerat Google Toolbar?

Testa att sänka ditt Antivirus... se om det eventuellt kan förekomma någon konflikt där?

Tyvärr måste jag rätta DIG Venoms! IE8 är åxå till för XP.....Om man har SP3 installad. :P

Och jag rättar dig.... :)

Venoms har faktiskt rätt. IE8 är inte utvecklat för Xp... därmed är det inte sagt att det inte fungerar och t.o.m rekommenderas av MS. Jag kör det själv i en av maskinerna här hemma liksom många andra.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://msdn.microsoft.com/en-us/ie/dd441788.aspx

Google Toolbar

Internet Explorer 8 displays a compatibility warning when certain versions of the Google Toolbar add-on are installed. This issue occurs because Internet Explorer 8 and specific versions of this add-on are incompatible, and the installation is unstable. When you disable this add-on, the functionality that this product provides is removed.

For more information and for updates, visit the following website:

http://toolbar.google.com/tbredir?r=ie8_upgrade

Här finns en länk till en version av ie 8 skapad för xp... Svensk ie8 fö XP

Sunshine.. tyvärr har även du fel där.. ie8 är fortfarande inte utvecklad och skapad för xp, men pga brister så har en version ändrats så att den är kompatibel med xp... så nu får detta vara sluttramsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...