Gå till innehåll

IE 8 problem


Johanna23

Recommended Posts

Jo men jag tror att det funkar när jag avinstallerar GOOGLE TOOLBAR då går det köra scan from symantec eller f-secure tillexempel.

MrO det står faktiskt SP2 och jag har SP3

men visst jag kan testa det med , bara det funkar så, ska testa det nu.

screenshot065w.jpg

Redigerad av Johanna23
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men det är en engelsk version , jag vill helst ha en svensk IE8 tack.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=341c2ad5-8c3d-4347-8c03-08cdecd8852b&displaylang=sv

Där har du svensk IE8 för XP. Antar att du kör x32 bits XP? Då denna IE8 är till x32 bits XP.

Redigerad av Rim_Frost
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med allt men snälla jag vill ha KORREKT fix , och inte bara gissningar för jag har avinstallerat o installerat om flera gånger o försökt allt, men om du verkligen vet hur man fixar detta snälla säg då? för detta är jobbigt , många sidor som jag vill besöka så krävs att activex måste installeras och då fastnar hela IE8.

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med allt men snälla jag vill ha KORREKT fix , och inte bara gissningar för jag har avinstallerat o installerat om flera gånger o försökt allt, men om du verkligen vet hur man fixar detta snälla säg då? för detta är jobbigt , många sidor som jag vill besöka så krävs att activex måste installeras och då fastnar hela IE8.

tack.

jag skulle avinstallera google toolbar, rensa med ccleaner http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ högst upp till höger "download" testa online scanner.

sen skulle jag hitta ett bättre alternativ till just google toolbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med allt men snälla jag vill ha KORREKT fix , och inte bara gissningar för jag har avinstallerat o installerat om flera gånger o försökt allt, men om du verkligen vet hur man fixar detta snälla säg då? för detta är jobbigt , många sidor som jag vill besöka så krävs att activex måste installeras och då fastnar hela IE8.

tack.

Det är så här det fungerar många gånger... det kommer olika förslag och det bollas fram och tillbaka för att hjälpa dig med en lösning. Varje dator är individuell och varje lösning kan vara unik. Hade det funnits en snabb fix så hade du haft den bland de första svaren.

De förslag du fått i tråden är alla bra, men det betyder inte automatiskt en lösning... många problem är "trial & error", alltså man provar sig fram. Vill du ha en snabb fix så kan du bara själv ställa dig frågan när detta började. Ut efter det får du gå tillbaka och göra en systemåterställning. Ligger problemet längre tillbaka än vad du kan återställa så får du väl avvakta, testa de förslag som kommer eller helt enkelt installera om systemet.

Det har nämnts TVÅ gånger i tråden: har du tillfälligt stängt ner ditt antivirus? Gör detta ingen skillnad? Beroende på vilket antivirus du använder så kan det mycket väl vara det som ligger och blockar eller låser IE.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bekräfta att IE 8 kan ställa till problem då man använder XP, efter dom senaste uppdateringarna från Windows update så har många fått problem problemen började redan i juni, nu får man hoppas att nästa uppdatering från Microsoft fixar dessa problem. Så ett råd till Johanna23 med fler sök efter nya uppdateringar via Windows update.

Har man problem med IE8 så byt till Firefox odyl.

Andra huskurer är att byta operativsystem om man har en nyare och snabb dator.

Sist men inte minst" Glöm inte att göra en backup och gör sen en ren installation bästa huskuren vid problem"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...