Gå till innehåll

Endast delar av en ReadProcessMemory- eller WriteProcessMemory-begäran har slutförts


edgren

Recommended Posts

Hej!

Jag använder mig av Windows 7 Ultimate x64 ochh installerade de allra vanligaste programmen som jag använder efter installationen av operativsystemet; Kaspersky Internet Security 2010, TuneUp Utilities 2010, Daemon Tools, VLC, Spotify, Voddler o några till. Jag har även gått in i "Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner" o aktiverat Internet Explorer 8, Windows Media Player och .NET Framework v3.5.1. Efter detta fick jag ReadProcessMemory-felmeddelandet och kan därmed inte installera inga spel (förutom på Steam) och inga andra stora program, så som Adobe Photoshop. Jag körde en systemåterställning till då allt fungerade alldeles utmärkt, och då kunde jag installera Adobe Photoshop och 2 andra spel. Men efter detta dök felmeddelandet upp igen. Jag har avinstallerat TuneUp Utilities 2010 i hopp om att det skulle fixa problemet (ReadProcessMemory-problemet dök nämligen upp efter att jag hade lekt i TuneUp). Inget positivt resultat. Installerade det, återskapade allt så som det var förut och avinstallerade, samma negativa resultat där också.

Nu kan jag inte återställa datorn till då allt verkligen fungerade. Har sökt på Google i flera veckor nu utan någon framgång. Har testat att ta bort Windows Media Player från "Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner" då jag nyss fick ett hett tips om att det kan vara det som spökar, men det gjorde ingen skillnad. Jag är extremt desperat över att fixa detta. Har kört fullständiga sökningar av datorn med Malwarebytes' Anti-Malware och CCleaner utan resultat. Ska dock köpa Windows 7 Home Premium x64 när jag väl får råd (vilket kan ta sin lilla tid med min ekonomi), och då slipper jag skiten, men jag vill mer än gärna veta hur jag kan åtgärda detta, så snälla! SNÄLLA! Hjälp mig att få datorn normal igen!

Jag vill helst inte köra en ominstallation av operativsystemet, då det fungerar helt felfritt annars. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut i Enhetshanteraren... saknas några drivrutiner? Om inte, kan du prova Windows Installer Clean Up... det verkar troligt att någon installation inte har lyckats riktigt. Ett alternativ kan förstås vara det du nämner... att TuneUp Utilities har kvaddat registret. Skulle inte förvåna mig ett dugg, och fullständigt hopplöst att i så fall hitta felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt inlägg, e-son.

Allt ser bra ut i Enhetshanteraren, vad jag kan se. Ska köra Windows Installer Clean-Up. Undrar en sak då, ska jag välja alla o klicka sedan på "Clear All", eller vadå?

Redigerad av edgren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt inlägg, e-son.

Allt ser bra ut i Enhetshanteraren, vad jag kan se. Ska köra Windows Installer Clean-Up. Undrar en sak då, ska jag välja alla o klicka sedan på "Clear All", eller vadå?

Njaee... du skall markera dom program som kan tänkas ha strulat vid installationen, och ta bort informationen. Du får sedan installera om dom programmen. Läs bif. instruktioner noga innan du gör något!

HUR KÖR JAG WINDOWS INSTALLER CLEAN UP?

Kör Windows Installer Clean Up med någon av följande metoder:

Klicka på "Start", "Alla program" (eller "Program" i vissa operativsystem) och sedan på genvägen för

Windows Installer Clean Up.

Hitta och kör Msicuu.exe.

En dialogruta visas med ett meddelande, en lista med installerade produkter och fyra knappar.

Följande meddelande visas:

Om du fortsätter görs permanenta ändringar i systemet. Du kanske

behöver installera om några eller alla program som installerades med hjälp av

Windows Installer. Om du inte vill

fortsätta klickar du på Avsluta. Om du klickar på Ta bort görs de

permanenta ändringarna.

Listan innehåller alla installerade program som har registrerats med Windows Installer. Eftersom Windows Installer även används vid installationen av Windows Installer Clean Up ska Windows Installer Clean Up finnas med i listan. Markera programmen du vill ta bort. (Om du vill markera flera objekt i listan håller du ned SKIFT- eller CTRL-tangenten medan du markerar objekten.)

Det finns fyra knappar i dialogrutan:

[select All] - Alla programmen i listan markeras.

[Clear All] - Alla markeringar tas bort.

[Remove] - Windows Installer-installationsinformationen för

markerade program tas bort.

[Exit] - Windows Installer Clean Up avslutas.

Om du klickar på "Remove" visas följande uppmaning (här översatt):

Varning! Alla markerade objekt tas bort från Windows Installer

-databasen. Du måste installera om varje markerat objekt för sig

för att de ska fungera. Klicka på OK om du vill ta bort produkten

eller klicka på Avbryt om du vill avsluta.

Om du klickar på "OK" tas all Windows Installer-information som hör till de valda programmen bort. Här ingår posterna för programmen i Lägg till/ta bort program på Kontrollpanelen. Om du tar bort installationsinformationen för ett installerat program kan programmet inte lägga till eller ta bort komponenter eller reparera sig själv. Obs! Om du tar bort installationsinformationen tas inte filer eller genvägar för själva programmen bort. Du bör installera om programmen innan de används.

VAD GÖR JAG OM ETT FELMEDDELANDE VISAS?

Följande tabell innehåller felmeddelanden för Windows Installer Clean Up och orsaken till dem.

Felmeddelande:

This utility requires that Msizap.exe version 2 or greater reside in the same folder.

Orsak:

Msizap.exe version 2 eller en senare version av Msizap.exe hittas inte i samma mapp som Msicuu.exe.

---------------------------------------------------------------------------

Felmeddelande:

You must have Administrator rights to run this utility.

Orsak:

För att köra Msicuu.exe måste du vara inloggad med administratörsbehörighet.

---------------------------------------------------------------------------

Felmeddelande:

This utility requires that the Windows Installer be installed and properly registered.

Orsak:

I Msicuu.exe används Windows Installer-objektmodellen för att identifiera installerade produkter.

Rätta till problemet genom att registrera om Msi.dll.

HUR TAR JAG BORT WINDOWS INSTALLER CLEAN UP?

När Windows Installer Clean Up installeras skapas en post för verktyget i Lägg till/ta bort program på Kontrollpanelen. Om du vill ta bort Windows Installer Clean Up klickar du på programmet i listan med installerade program och sedan på "Ta bort".

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kört Windows Installer Clean-Up och tagit bort .NET Framwork 1.1, nån F-Secure-skit och andra saker. Inte alls många, jag vet vad jag gör :) Detta gjorde dock ingen skillnad alls. Ska reparera Windows genom skivan, så får vi se om det blir bättre då. Förhoppningsvis så blir det positiv förändring.

Jag återkommer om hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I TuneUp... har du kört Turbo-mode? Den kladdar med minneshantering osv. Jag lekte runt med det lite men det slutade med att jag fick köra en återställning... Nu använder jag endast TuneUp för att rensa och underhålla systemet...

Kolla om du i TuneUp kan återställa dina inställningar efter att du har gjort förändringar. Jag tror att det finns en inställning för det. OM det är så att du har avinstallerat UTAN att återställa värdena så ligger dom kvar och felen består.

Ett alternativ är att göra en systemåterställning under förutsättning att du inte plockat bort återställningspunkterna med TU.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TuneUp Utilities är nog bra på sitt sätt, men märkte att det blev mycket skit kvar i datorn, som fick plockas bort för hand, eftersom det inte kan avinstallera sig självt riktigt, när jag tröttnade på det, efter att ha testat programmet ett tag för några år sedan. Jag har för mig att jag provade det i en virtuell installation, bara för något år sedan och det var samma då. Så jag tror man ska vara mycket försiktig med detta program, det kanske ställer till med problem man inte vill ha.

Bara ett påpekande som säkert inte har med ditt problem att göra, men ändå. Jag skulle aldrig komma på tanken, att använda TuneUp Utilities.

Det enda optimeringsprogram jag använder idag är CCleaner, om man nu ska tala om optimering, när man städar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt väldigt mycket med TU de senaste versionerna... för mig så rensar TU bättre än CCleaner.

Vet man vad man gör så är TU det i särklass bästa program man kan använda. Det rensar som CC och ställer in datorn för bästa prestanda gällande visuella effekter osv... "trimmar" den om man vill uttrycka det så. Men vissa funktioner hör absolut inte till de stabilaste. Det fina är att man kan använda 3:e parts teman utan att behöva patcha systemet osv.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar, men efter nån minuts betänketid, kom jag fram till att jag skulle blåsa datorn. Tyvärr var jag inte i Windows när jag tog mig tid till att tänka om jag verkligen skulle göra det, eller inte, så all min mail, samt alla mina bokmärken och sparade lösenord försvann i formateringen. Men men, shit happens! Nu ska jag bara starta om datorn o se om jag får samma skitmeddelande som förut eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...