Gå till innehåll

Ev. bugg i F-Secure 2010 tillsammans med Win7 x64


Recommended Posts

Ev bugg i F-Secure FSIS 2010 med Windows 7, x64.

Här installerar jag hela FSIS 2010 för andra gången, sedan 26/10, (Win 7, x64, Clean Install), pga detta fel.

Så här ser ju allt bra ut!!

Mon Nov 09 11:11:00 2009(3): Downloaded 'F-Secure Content Classification Engine 2009-10-29_21' - 'PCENGNRS' version '2009102921' from retail.sp.f-secure.com, 592663 bytes (download size 289482 bytes)

Mon Nov 09 11:11:00 2009(3): Installation of 'F-Secure Content Classification Engine 2009-10-29_21' : Processing

Mon Nov 09 11:11:00 2009(3): Installation of 'F-Secure Content Classification Engine 2009-10-29_21' : Success

Men när jag startar upp i dag, strulade nätet initialt, "min dåliga antenn", men ingen kontakt vid de första anslutningsförsöken till nätet.

Efter en omstart, så "vaknade" nätet, och F-Secure uppdaterade allt utom denna modul.

Tue Nov 10 05:54:24 2009(3): Installation of 'F-Secure Content Classification Engine 2009-10-29_21' : Failed, will retry

Och där kommer den att försöka, och försöka tills jag avinstallerar och nyinstallerar hela paketet.

Detta var aldrig ett problem, i Vista, x32.

I övrigt inga andra aktiva anti virus program som körs. (Defender avstängd).

F-Secures lösning har varit att avinstallera FSIS 2010 med deras verktyg, och sedan tanka hem o nyinstallera!!

Väntar nu på svar för 3 gången!! (Vilket troligen resulterar i den tidigare lösningen)

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inväntar svar på detta!!

Mvh

Mats H

Hej.

Jag har F-Secure 2010 på HP-dator med Windows 7 Home Premium 64-bitar.

Efter att läst din fråga i en annan tråd kollade jag i min loggfil.

Där pågår försök till instalation varje gång programet hämtar uppdateringar, utan att lyckas.

Det lyckades inte första gången heller.

Kollade även datorn med Windows RC 64-bitar, och där hade instalationen lyckats första gången, men senare uppdateringar misslyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har F-Secure 2010 på HP-dator med Windows 7 Home Premium 64-bitar.

Efter att läst din fråga i en annan tråd kollade jag i min loggfil.

Där pågår försök till instalation varje gång programet hämtar uppdateringar, utan att lyckas.

Det lyckades inte första gången heller.

Kollade även datorn med Windows RC 64-bitar, och där hade instalationen lyckats första gången, men senare uppdateringar misslyckats.

(Ser ut som jag jagar F-Secure, bråkade ju om Vista med!!, Hängande uppdateringar!! Undrar om jag får virus nu??) :lol:

Jag har felanmält detta nu 3ggr till F-Secure, som sa att de aldrig hade hört tals om denna bugg, el. vad det nu är!

Komplett avinstallation, och sedan nyinstallation har svaret varit 2ggr hitills.

Sände den sista felrapporten tidigt imorse, och har ännu inte fått svar.

Jag rekommenderar alla som hittar detta att sända in felrapporter till F-Secures Support, så att de begriper att detta ej är en lokal och enstaka företeelse!! B)

post-10900-1257874702,23_thumb.jpg

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ev bugg i F-Secure FSIS 2010 med Windows 7, x64.

Här installerar jag hela FSIS 2010 för andra gången, sedan 26/10, (Win 7, x64, Clean Install), pga detta fel.

Så här ser ju allt bra ut!!

Mon Nov 09 11:11:00 2009(3): Downloaded 'F-Secure Content Classification Engine 2009-10-29_21' - 'PCENGNRS' version '2009102921' from retail.sp.f-secure.com, 592663 bytes (download size 289482 bytes)

Mon Nov 09 11:11:00 2009(3): Installation of 'F-Secure Content Classification Engine 2009-10-29_21' : Processing

Mon Nov 09 11:11:00 2009(3): Installation of 'F-Secure Content Classification Engine 2009-10-29_21' : Success

Men när jag startar upp i dag, strulade nätet initialt, "min dåliga antenn", men ingen kontakt vid de första anslutningsförsöken till nätet.

Efter en omstart, så "vaknade" nätet, och F-Secure uppdaterade allt utom denna modul.

Tue Nov 10 05:54:24 2009(3): Installation of 'F-Secure Content Classification Engine 2009-10-29_21' : Failed, will retry

Och där kommer den att försöka, och försöka tills jag avinstallerar och nyinstallerar hela paketet.

Detta var aldrig ett problem, i Vista, x32.

I övrigt inga andra aktiva anti virus program som körs. (Defender avstängd).

F-Secures lösning har varit att avinstallera FSIS 2010 med deras verktyg, och sedan tanka hem o nyinstallera!!

Väntar nu på svar för 3 gången!! (Vilket troligen resulterar i den tidigare lösningen)

Mvh

Mats H

Har nu på förmiddagen, påminnt om denna fråga.

Hoppas på svar!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Ser ut som jag jagar F-Secure, bråkade ju om Vista med!!, Hängande uppdateringar!! Undrar om jag får virus nu??) :lol:

Jag har felanmält detta nu 3ggr till F-Secure, som sa att de aldrig hade hört tals om denna bugg, el. vad det nu är!

Komplett avinstallation, och sedan nyinstallation har svaret varit 2ggr hitills.

Sände den sista felrapporten tidigt imorse, och har ännu inte fått svar.

Jag rekommenderar alla som hittar detta att sända in felrapporter till F-Secures Support, så att de begriper att detta ej är en lokal och enstaka företeelse!! B)

post-10900-1257874702,23_thumb.jpg

Mvh

Mats H

Hej.

Har samma fel som du och använder XP Pro. Har hittat ett svar på F-secure.

[2570] Parental Control content classification engine update visible even if the feature has not been installed

Summary

This article provides information about the following issue: the Parental Control engine is deployed as part of the standalone installer and shows in the downloads list even if the Parental Control feature is not installed.

Description

Because the update cannot be taken into use by Parental Control, it will remain in the "not installed" state in the downloads list. This issue is cosmetic, and it has no effect on the functionality of the product.

Mvh

Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har samma fel som du och använder XP Pro. Har hittat ett svar på F-secure.

[2570] Parental Control content classification engine update visible even if the feature has not been installed

Summary

This article provides information about the following issue: the Parental Control engine is deployed as part of the standalone installer and shows in the downloads list even if the Parental Control feature is not installed.

Description

Because the update cannot be taken into use by Parental Control, it will remain in the "not installed" state in the downloads list. This issue is cosmetic, and it has no effect on the functionality of the product.

Mvh

Tony

Tusen tack för detta,

SKA omedelbart meddela F-Secure support som gnuggar sina grå över ett fel de inte känner till!

Jag har ju avaktiverat denna kontroll!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för detta,

SKA omedelbart meddela F-Secure support som gnuggar sina grå över ett fel de inte känner till!

Jag har ju avaktiverat denna kontroll!

Mvh

Mats H

Hej igen.

Vore trevligt om du kunde skriva vad F-secure ger för svar.Om du får något.

Tony.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Vore trevligt om du kunde skriva vad F-secure ger för svar.Om du får något.

Tony.

Garanterar att F-Secures svar kommer att publiceras här, om jag inte får ett email, vilket jag inte fått ännu, (kl.16.03), så ringer jag dem till veckan!!

Jag sände in ditt svar till dem så fort jag såg det!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej är är svaret från F-Secure:

Till Tony!!!

Hej,

Du hade alldeles rätt i ditt antagande och vi håller på att fixa det här problemet. Vi tackar återigen för din hjälp, ha fortsatt trevlig vecka.

- Dölj citerad text -

Med vänliga hälsningar,

XXXXXXXX

--

XXXXXX XXXXXXX tel. +46 (0)8 50744000

Customer Support Engineer

F-Secure Corporation http://www.f-secure.com/en_EMEA/support/home-office/

Protecting the irreplaceable

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...