Gå till innehåll

Söker mer information om uppdatering


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

I senaste nyhetsbrevet av "Allt om Windows" står det om en som jag uppfattar det mycket viktig uppdatering - KB971512. (DirectX11 för Vista)

Jag önskar däremot lite mer information angående vad den gäller (vad den gör) och vad som eventuellt händer om man inte har fått den. (Jag har nämligen letat i min update-lista, men inte hittat den).

Och hur vet jag om mitt grafikkort har stöd för DirectX 11?

Hälsningar

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ta reda på om ditt grafikkort stödjer DirectX 11 får du helt enkelt kolla tillverkarens hemsida.

DirectX styr grafik och ljud i Windows... finns att läsa här: http://www.microsoft.com/games/en-US/aboutGFW/pages/directx.aspx

Vad gäller den specifika uppdateringen hittar du mer här:

Uppdatering för Windows Server 2008 och Windows Vista (KB971512)

Språk: Alla

Distribution: WSUS och Catalog

Klassificering: Uppdateringar, ej säkerhet

Målplattformar: Windows Server 2008 x86 Service Pack 2, Windows Server 2008 x64 Service Pack 2 och Windows Vista Service Pack 2

Ungefärliga filstorlekar:

Uppdatering för Windows Server 2008 / Windows Vista: ~ 4694 kB

Uppdatering för Windows Server 2008 x64 / Windows Vista x64: ~ 9743 kB

Beskrivning:

Windows Graphics-, Imaging- och XPS-biblioteket innehåller de senaste förbättringarna inom modern grafikteknik för spel-, multimedie-, bild- och utskriftsprogram. Det innehåller uppdateringar till DirectX-, DirectCompute- och XPS-biblioteket. När du har installerat uppdateringen måste du kanske starta om datorn

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...