Gå till innehåll

Bästa ishockeylag!


Mats H

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Då var det nedsläpp om 10 minuter!

:lol:

Sverige vann, inte helt oväntat. :D

Jag tycker Danmark var OK!

Kul med semifinal!

Denna gång fick jag se 3 perioden, vi hade åska när matchen började!

Lite synd då!

:)

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Procentuellt mot sin förmåga så spelade ju Danmark bra mycket bättre än Sverige. Men det räckte inte ändå vilket visar att de har en bit kvar innan de kan slåss på allvar med de stora pojkarna. Men jag hoppas detta har gett mersmak och att de satsar stenhårt nu, OS 2014 kanske kan bli Danmarks fullträff. :)

Trist att det blev Tjeckien istället för Finland i semin, men men det är ju bara en transportsträcka till finalen.. eller? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Trist att det blev Tjeckien istället för Finland i semin, men men det är ju bara en transportsträcka till finalen.. eller? :unsure:

Ja lite trist är det men det var nog tur att det blev Tjeckien.

Tror nog att chanserna till vinst är avsevärt större nu.

Finland hade varit svårare att slå.

Det skall bli intressant att se matchen nu kl.åtta.

Men det är en sak som slår mig..Det enda laget som imponerat är ju Ryssland.

Beror det på att Danskar,Tyskar,Norrmän har blivit bättre eller andra lag som blivit sämre.

Eller är det så att dom andra lagen saknar stjärnorna från NHL så mycket.

Varken Canada eller USA har ju spelat en enda bra match.

Jag är optimist och tror på final mellan Sverige-Ryssland..

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju inte hålla med om att Norge blivit bättre då, de klarar ju bara 3matcher sedan klappar de ihop, en 5:a som bär ett lag i en stor turnering är för dåligt.

Danmark imponerar, hopas också att de orkar hålla detta igång nu, så väntar fler spännade nordiska drabbningar.

Finland sörjer jag med ikväll, att förlora på straffar, så trist, vad hände med sudden death?

Ja en final är vi värda helt klart!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag håller med att tjeckerna är lättare än finnarna. Jag tycker vi har ett ganska stabilt grundspel som duger att hålla finnarna borta från målet. Däremot gör vi små enstaka misstag ibland och då är tjeckerna livsfarliga med sina kontringar. Oavsett vilket är det ju alltid något speciellt att möta Finland så det hade varit kul även om de skulle vara en svårare motståndare.

Ryssland - Kanada var fantastisk halva matchen, sedan ju mer Kanada började inse att det var kört desto mer ofokuserade och fula blev de i sitt spel. Ryssland var överlägset men Kanadas 2 mål var snyggast. :)

Och Danmarks 2 mål mot Sverige var inte heller nådiga. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vet inte om jag håller med att tjeckerna är lättare än finnarna. Jag tycker vi har ett ganska stabilt grundspel som duger att hålla finnarna borta från målet. Däremot gör vi små enstaka misstag ibland och då är tjeckerna livsfarliga med sina kontringar. Oavsett vilket är det ju alltid något speciellt att möta Finland så det hade varit kul även om de skulle vara en svårare motståndare.

Ryssland - Kanada var fantastisk halva matchen, sedan ju mer Kanada började inse att det var kört desto mer ofokuserade och fula blev de i sitt spel. Ryssland var överlägset men Kanadas 2 mål var snyggast. :)

Och Danmarks 2 mål mot Sverige var inte heller nådiga. :blink:

Visst var första halvan bäst spelmässigt sett

men det som gjorde andra halvan bra var att Kanada visade sitt rätta jag :)

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst var första halvan bäst spelmässigt sett men det som gjorde andra halvan bra var att Kanada visade sitt rätta jag :)

Du menar "ofokuserade och fula"? :) Jo det är väl allmänt känt att de är världens sämsta förlorare. Men när det går så långt att motståndarna låter bli att spela sina bästa spelare när matchen är vunnen för att de inte vill få dem skadade då har det kanske gått lite långt. Några år utan medalj skulle nog göra Kanada gott, de behöver lära sig förlora värdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar "ofokuserade och fula"? :) Jo det är väl allmänt känt att de är världens sämsta förlorare. Men när det går så långt att motståndarna låter bli att spela sina bästa spelare när matchen är vunnen för att de inte vill få dem skadade då har det kanske gått lite långt. Några år utan medalj skulle nog göra Kanada gott, de behöver lära sig förlora värdigt.

Precis.

Dom måste lära sig att att dom bästa spelarna kommer från europa.

Det är ju dom som håller NHL under armarna.

Både ryssar finländare tjecker och svenskar.

Förlora värdigt lär dom sig aldrig:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bengt-Åke på G till Åland kanske?

Att ta time out när man har farten och momenten på sin sida!

O Linköpings straffläggare??? Hallå????

Suck!

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad som grinade oss i ansiktet?

Bengan eller oturen.

En sak är ju klar.Han har gjort sitt.

Och sen är det rent ut sagt för d.....t att inte fler NHL-spelare ställer upp.

Ryssarna gjorde det.

Känner dom inte att dom kan göra nåt för sitt land

som har fostrat till vad dom är idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl tjeckisk vilja som fällde avgörandet, med lite hjälp av ngn!

Maradona hade väl sagt guds hand! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med nån timmes distans till katastrofen kan jag konstatera åter igen, att så fort tempot går upp har vi enorma problem att hänga med i egen zon. Och tillsammans med den idiotiska timeouten var det därför vi förlorade.

Nu håller Tyskland på att skrälla mot Ryssland, fattas bara vi får ryssarna i bronsmatchen, då lär vi inte ens få medalj. :( Men jag gläds nog mer med Tyskland isåfall än jag sörjer medaljen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Med nån timmes distans till katastrofen kan jag konstatera åter igen, att så fort tempot går upp har vi enorma problem att hänga med i egen zon. Och tillsammans med den idiotiska timeouten var det därför vi förlorade.

Nu håller Tyskland på att skrälla mot Ryssland, fattas bara vi får ryssarna i bronsmatchen, då lär vi inte ens få medalj. :( Men jag gläds nog mer med Tyskland isåfall än jag sörjer medaljen.

Men det skall bli intressant hur vi står oss mot Tyskland i morgon.

Dom lär kämpa hårt för en bronsplats.Och vi också.(eller skall man säga dom nu) :)

Då får vi se om vi var värda en final.

Men just nu känner jag att vi var det.

Och sen är det ju bara guldet som räknas.

Om ett par månader kommer man bara ihåg Tysklands fina insats.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som de sa i studion också, undrar om Tyskarna orkar med en sån insats igen direkt dagen efter. Men med en medalj inom räckhåll och hemmaplan med all publik i ryggen så kan nog allt hända.

Fast oavsett hur det slutar imorgonon så tror jag nog jag kommer minnas Danmarks insats mer än Tysklands. Även om tyskarna kom längre så har de ju faktiskt varit med i toppen tidigare även om knappt någon minns det, medans Danmark verkligen kom från ingenstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Danmark imponerar, hoppas att de orkar hålla detta uppe nu, och satsar framåt!

Klart godkänt!

Tyskarna har ju allt att vinna och för Sverige som inte nådde ända fram, spelar nog 3:e eller 4: plats ingen roll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vilket antiklimax för ryssarna, om ni missade det så gick det till såhär. :)

Efter att ha dominerat i 2 perioder utan att lyckas peta in något mål så blir Ovechkin bentacklad av en medspelare i offensiv zon så han flyger (och jag menar verkligen flyger!) in i Fedorov. Med de 3 ryssarna liggandes i tjeckisk zon vänder tjeckerna och gör mål. Detta är verkligen inte Ovechkins VM, fast han har ju 1 period till på sig att vända allt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...