Björne1 Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Hej I både XP och Vista gick det att få nätverkikonen bredvid klockan animerad. Har inte funnit samma animering i Win7. Finns den, och kan någon vänlig själ tala om vart??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Trådlös anslutning visar en animerad stapel... men kabelanslutning är inte animerad tror jag... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne1 Posted November 12, 2009 Author Share Posted November 12, 2009 Trådlös anslutning visar en animerad stapel... men kabelanslutning är inte animerad tror jag... Mange Ja, det är en stapel, men den är inte animerad, dvs du ser inte nätverks-aktivitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Ah... nä, den visar mottagningen enbart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne1 Posted November 12, 2009 Author Share Posted November 12, 2009 Ah... nä, den visar mottagningen enbart Ja, och det är lika med trådad anslutning. Finns det något sätt att få den att visa nätverks-aktivitet precis som i Vista och XP??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Såg något på Deviantart... kolla under Vista-rubriken där... det finns för 7 också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björne1 Posted November 12, 2009 Author Share Posted November 12, 2009 Såg något på Deviantart... kolla under Vista-rubriken där... det finns för 7 också Inte riktigt vad jag menade, vill ha den inbyggda i Windows, och om den inte finns kvar i W7 så får det vara. Synd, det var en bra funktion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 Nope... finns inte kvar i Windows 7 vad jag vet. Inte utan modifiering... Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_se Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 (edited) Bara barn sjukdomar i Windows Edited November 13, 2009 by Adrian_se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Bara barn sjukdomar i Windows Kan du utveckla? Eftersom du citerade mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Som Manneman är inne på så har man tagit bort denna från Windows 7. i Windows XP var nätverksanimationen "live" dvs den blinkade i takt med nätverkstrafiken men till Vista tog man bort detta och om man aktiverade så blev det en fast animering av blinkningar. I Windows 7 är det borta helt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts