Gå till innehåll

OK att göra så att det går att uppgradera från win7 RC?


thepirate

Recommended Posts

Antagligen kan dem inte det, men funktionen är med stor säkerhet inaktiverad för att du som användare ska slippa problem, nu och i framtiden med ditt Windows. Problem som kan uppstå vid såna här uppdateringar.

Är det några speciella program du använder som du inte kan installera om som gör att du undrar över detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi betatestade W7 så rekommenderades vi att installera rent när den färdiga versionen släpptes. Det ska gå att uppdatera och det finns inga lagliga hinder, då RC är publik. Men det kan däremot innebära en del problem. Så ta dig tiden att installera om hela systemet... det tjänar du på i längden.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då är det kanske lika bra och göra det då:/ Är det bara att formatera om pationen (x:/) där jag installerat RC versionen? Min nya version kommer ifrån MSDNAA ifall det skulle ha någon betydelse.

Här är iallafall killen som påstår att det inte ska gå att uppdatera:

Edit: nu kom jag på huvudorsaken till varför jag ville uppdatera och inte göra en clean install :rolleyes: har lyckats fixa så att imprencip allt med temat/layouten set ut som på windows 98, förutom skrivbordsikonen som sitter höger om klockan som jag inte kan ta bort.

Har googlat men hittar inget som beskriver hur man ändrat till "gammalt" utseende än. :blink:

Redigerad av thepirate
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja... jag testade. För mig gick det inget vidare. Mest en massa småstrul. Säkert sånt man kan ställa tillrätta men samtidigt så ville jag ha allt att fungera från början så det blev snabbt en ominstallation. Vilar mig på mitt tidigare inlägg att detta inte är att rekommendera.

Mvh // Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...