Gå till innehåll

hej, windows 7 problem


Eriksson_S

Recommended Posts

OEM versionen. Hårddisken var redan partionerad + formatterad innan installationen.

om det gäller OEM som är fabrik formaterat då bör man definitiv formatera den , under win 7 installation skapas två partitions en for boot som är 100 mb stor och en for system , om du har OEM finns det risk att det finns dolda partitioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet ett sätt eller har läst på någon engelsk forum hur man gör att åtgärda mitt problem som jag skrivit ?

hoppas någon vet hur man fixar det ?

tack.

Eftersom du inte kommer åt ditt system så håller jag med Adrian_se... du har nog inte mycket val. OM du väljer att INTE förja hans råd så vill jag be dig att ha tålamod... Bumpa inte tråden utan låt folk svara i egen takt.

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört mer en 150 installationer och aldrig sätt detta ... speciellt om man formaterar disken

Det är överhuvudtaget inte möjligt att få en ".old-mapp", om man gör en clean install... mitt förslag är att ni googlar och läser på...! Google "Clean Install" kommer att ge massor av träffar.... sen är det bara att sålla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en XP32 till Win 7 64 bits installation, hur gammal är datorn, går inte Windows aktiveringen igenom efter installation?? Kanske helt irrelevanta frågor??

Känns som man kastar en boll mot ett plank!!

Ha en trevlig helg och hoppas att detta ordnar sig på bästa sätt.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade det, utan att behöva ens sätta i CD.n eller formatera om eller återställning eller inget utav det alla ni PROFESSIONALS :) har sagt o rådat mig att göra, det var mycket enklare än jag trodde och jag visste att man inte behöver formatera och trixa o fixa och hålla på i timmar bara för ett sådan problem, fixade det på ungefär 4 - 5 min...

Tack och hej amatö**r :):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade det, utan att behöva ens sätta i CD.n eller formatera om eller återställning eller inget utav det alla ni PROFESSIONALS :) har sagt o rådat mig att göra, det var mycket enklare än jag trodde och jag visste att man inte behöver formatera och trixa o fixa och hålla på i timmar bara för ett sådan problem, fixade det på ungefär 4 - 5 min...

Tack och hej amatö**r :):P

Man skulle kunna vräka ur sig något i stil med "natta grabben, men du har just brännt dina chanser till framtida support"... men jag tror jag avstår från det också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade det, utan att behöva ens sätta i CD.n eller formatera om eller återställning eller inget utav det alla ni PROFESSIONALS :) har sagt o rådat mig att göra, det var mycket enklare än jag trodde och jag visste att man inte behöver formatera och trixa o fixa och hålla på i timmar bara för ett sådan problem, fixade det på ungefär 4 - 5 min...

Tack och hej amatö**r :):P

Så, hur gjorde du????? För oss amatörer som råkar ut för samma sak!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade det, utan att behöva ens sätta i CD.n eller formatera om eller återställning eller inget utav det alla ni PROFESSIONALS :) har sagt o rådat mig att göra, det var mycket enklare än jag trodde och jag visste att man inte behöver formatera och trixa o fixa och hålla på i timmar bara för ett sådan problem, fixade det på ungefär 4 - 5 min...

Tack och hej amatö**r :):P

Jaha... då har man bäddat för en varning!

Om du berättar för oss hur du gjorde i detalj så ska jag skicka 100 spänn till dig... känner på mig att jag inte ens kommer behöva öppna plånboken.

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows aktiveringen efter installation?? Kanske en helt irrelevant fråga??

Trist med ett sådant avslut, när så många försöker gissa sig fram med ett minmum av initial information, eller feedback under trådens gång!

Fräckt avslut!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows aktiveringen efter installation?? Kanske en helt irrelevant fråga??

Inte alls irrelevant...! Man kan aktivera/återaktivera Windows genom att trycka [Win]+[Pause]... sen finns det en länk till "Ändra produktnyckel"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna ha ngtn form av formulär i fortsättningen, typ, dator, OS 32 el 64 win7 upgrade advisor log osv, för att få ut mera info innan ngt sånt här sätter igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna ha ngtn form av formulär i fortsättningen, typ, dator, OS 32 el 64 win7 upgrade advisor log osv, för att få ut mera info innan ngt sånt här sätter igång?

Möjligt... men det är en diskution du får ta upp med Microsoft i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mera här då, för de som behöver support att vissa kriterier var givna från början!!

Nu ut i snövädret med hund!

Ha en trevlig kväll!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju ha vänligheten o berätta vad som felade hos dig, utan att ha "attityd"!

Jag kan inte så fruktansvärt mycket om det du beskrev, men din initala information var begränsad, och sedan kom det inte mycket mer från dig.

Så gissningar blir ju följden av att inte informera ordentligt.

Lycka till i fortsättningen med ditt Windows o allt annat!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hej,, Jag undrar om nån har råkat ut för detta problem som jag har gjort..Dvs att allt har försvunnit när man klickar på alla program i Windows 7 Ultimate..

Dom har funnits där, Men en dag så va dom borta..Obs allt annat funkar :)

nbbqc9.jpg

Redigerad av Zyxel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,, Jag undrar om nån har råkat ut för detta problem som jag har gjort..Dvs att allt har försvunnit när man klickar på alla program i Windows 7 Ultimate..

Dom har funnits där, Men en dag så va dom borta..Obs allt annat funkar :)

nbbqc9.jpg

Hur hänger detta ihop, med "Hej, Windows 7 problem"??????????????

Zyxel, borde du inte startat en ny tråd??

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,, Jag undrar om nån har råkat ut för detta problem som jag har gjort..Dvs att allt har försvunnit när man klickar på alla program i Windows 7 Ultimate..

Dom har funnits där, Men en dag så va dom borta..Obs allt annat funkar :)

nbbqc9.jpg

http://coolthingoftheday.blogspot.com/2009/05/story-of-windows-7-and-empty-all.html

om du skrollar ned i svars inlägg finns det flera tänkbara "fix"

obs! win7 RC men värt att testa

lite fler länkar http://www.sevenforums.com/installation-setup/6507-start-menu-doesnt-show-after-upgrade-7068-a.html

mvh

boxxen

Redigerad av boxxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VET ALLA VAD EN CLEAN INSTALL BETYDER? :o

Efter att läst en del inlägg, så verkar det vara så att detta inte fungerar till 100% för alla. En rekommendation är att, har man tillgång till en diskettstation och en startdiskett, gör en FDISK, ta bort allt som visas, formatera hårddisken. Då kan man dock vara säker på att allt är borta. DETTA GÖR JAG ALLTID.

En enbart formatering innehåller viss data kvar, tyvärr! Går att återskapa mycket enkelt!

Men gör man en FDISK, så kan man dock förvissa sig om, att data har raderats. Detta har jag provat många gånger och det är ingen bullshit i det hela. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hänger detta ihop, med "Hej, Windows 7 problem"??????????????

Zyxel, borde du inte startat en ny tråd??

Mvh

Mats H

Jag såg bara vad den andra hade för probl De kanske jag skulle ha gjort.....:)

Redigerad av Zyxel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://coolthingoftheday.blogspot.com/2009/05/story-of-windows-7-and-empty-all.html

om du skrollar ned i svars inlägg finns det flera tänkbara "fix"

obs! win7 RC men värt att testa

lite fler länkar http://www.sevenforums.com/installation-setup/6507-start-menu-doesnt-show-after-upgrade-7068-a.html

mvh

boxxen

Tackar kollar detta :)

Följde de som stod där..nu ser jag allt igen..fast med en extra mapp men vad gör det :)

Tackar ännu en gång..

Hehe de funkade tills man startade om datorn :)

Redigerad av Zyxel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att slippa problem så gör en ren installation på följande sätt.

Väljer ni att uppgradera så kommer ni att få problem med många program efteråt.

Stoppa i orginalskivan i cd:n och boota om datorn, välj att starta från cd/dvd skivan om frågan kommer upp.

Efter ett tag så får du frågan om installation, välj då inte uppgradering utan det understa valet, sen tar ni bort alla partitioner som härrör till Windows vanligtvis C: även andra partitioner bör tas bort om ni har nått gammalt skräp av XP/Vista/Linux installationer.

Har man t.ex. följande partitioner C: Med Windows, D: Musik-disk, E: -filmdisk, F-Backup-disk så vill man ju behålla D: E: F: då väljer man enbart att ta bort C: partitionen för en nyinstallation av Windows, när allt sedan är installerat så har ni dom andra diskarna intakt.

Rekommenderar att ni hämtar alla uppdateringar på Windows update sen så gör ni en backup och slipper framtida problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du först och främst kollar upp om HP överhuvudtaget har tagit fram, eller kommer att ta fram drivrutiner för Windows 7, till din dator. Jag har nyligen kollat upp en HP-dator som är knappt 3 år gammal, och det kommer inte att tas fram W7-drivrutiner för denna (shame on you, HP!). Det finns dock en möjlighet att du ändå kan köra Windows 7 bekymmersfritt på din burk... men det kräver förmodligen att du gör en s.k. "Clean Install"... d.v.s att du backar upp dina personliga filer, samt rensar hårddisken, innan du börjar om från scratch! En bra början är att köra Window 7 Upgradeadvisor... den ger en hint om vad som kan behöva göras innan/efter du installerar W7.

Gjorde en bekymmers- felfri installation av Win 7 Ultimate på min "HP Pavilion d1060.se" (tidigare XP-Home) som är säkert över fyra år nu. Inga problem med några drivrutiner, har kört nu i två veckor och allt tuffar på :-)

Kan dock säga att jag tog bort partitionen som XP låg på för att få ett rent system, och skapade en ny. Installationen tog knappt en fika rast, det snabbaste jag sett vad det gäller operativsystem.

Sparade givetvis "alla" mina filer på en annan disk innan installation.

Sen gjorde jag om det på en virtual disk (Sun VirtualBox) och sparade OLD-windows men då tog installationen en evighet, kanske för den virtuella disken men tror mest det berodde på OLD-mappen.... Kan också säga att jag fick två "Program"-mappar?

Så jag förespråkar en ren installation så känns systemet mycket renare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...