Gå till innehåll

NAT på Netgear CG3100


Ralf

Recommended Posts

Hejsan !

Har införskaffat mig från comhem 100 lina. Fick mina nya modem som är Netgear CG3100 som faktiskt strulat från start med hastighet och med torrent filer.

Verkar som andra har lite problem med och inte bara jag , folk prata om att man skall stänga av NAT på Netgear och då är min fråga om någon kan förklara vad detta är , och om jag utsätter mig för något genom slå av den.

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hejsan !

Har införskaffat mig från comhem 100 lina. Fick mina nya modem som är Netgear CG3100 som faktiskt strulat från start med hastighet och med torrent filer.

Verkar som andra har lite problem med och inte bara jag , folk prata om att man skall stänga av NAT på Netgear och då är min fråga om någon kan förklara vad detta är , och om jag utsätter mig för något genom slå av den.

MVH

Såg ett inlägg på flashback där man stängt av för overflooding detection och detta fungerade. Ser även att flera fått bra hastighet genom att stänga av NetworkAdressTranslation . Fick du ett svar på det också ;=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...