Gå till innehåll

inget ljud när jag ser på en barn dvd


lissis

Recommended Posts

Jag har köpt 4 st barnfilms dvd:n som jag tänker ge mina barnbarn, men... Satte in en CD-skiva i dvd facket Filmen spelas upp fint----men det kommer inget ljud. Vet inte hur jag ska lösa det. ( Har provat med att spela upp min egen "Backpacker" dvd. Och där fungerade ljudet och allt.) Så var ska jag leta efter felet. Jag har en ny Windows Vista Business. Kan någon därute hjälpa mig.

mormor : :(

Redigerad av lissis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mormor

Eftersom du har testat en annan dvd och den funkar så skulle jag ju tro att det är skivorna det är fel på annars så kan man kolla ljudikonen som ser ut som en högtalare nere i höger hörn.. titta på mixer och se att alla ljud är ikryssade.

Har du annars möjlighet att testa dom på fler ställen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mormor

Eftersom du har testat en annan dvd och den funkar så skulle jag ju tro att det är skivorna det är fel på annars så kan man kolla ljudikonen som ser ut som en högtalare nere i höger hörn.. titta på mixer och se att alla ljud är ikryssade.

Har du annars möjlighet att testa dom på fler ställen?

Hej !

Jag laddade ner ett codec-pack, som jag fick tips på och sen fungerade det. Men tack för ditt engagemang. :)

Mormor lissis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...