Gå till innehåll

XP fråga --- win7


Karin Johansson

Recommended Posts

Nää tack provade windows 7 och det var EXAKT som Vista , bara det att vissa envisa folk inte vill erkänna , lika tröggt och lika dålig.

Jag älskar XP och det gör de flesta där ute med tror jag , den går snabbt den är enkel och den är både bättre än Vista och absolut bättre än Windows7 , kanske windows7 RTM var även bättre än den riktiga officiella windows 7,

Så min fråga är hur länge kommer Microsoft support-a Windows XP ? vissa säger till 2010 andra säger till 2014 ,? hoppas de aldrig slutar support-a XP, för som sagt den är bäst.

Ha det.

Redigerad av Karin Johansson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst XP i sin all ära, men dock inte lika stabilt som Windows 7:an. Får man problem i XP, så får man leta sig fram till olika saker som sker, däremot så har ju W7 en bättre hantering av detta. Använder själv både Vista och W7 utan några som helst problem. Det är dock upp till var och en, vilket OP-SYS man vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst XP i sin all ära, men dock inte lika stabilt som Windows 7:an. Får man problem i XP, så får man leta sig fram till olika saker som sker, däremot så har ju W7 en bättre hantering av detta. Använder själv både Vista och W7 utan några som helst problem. Det är dock upp till var och en, vilket OP-SYS man vill ha.

Ju det gör jag med har både win7 och XP men som sagt winXP rullar på snabbare, bättre och lättare än windows7 absolut ja, jag tycker Windows7 ser nästan likadan ut som Vista och går lika tröggt som Vista.

Windows7 krånglig , för många onödiga funktioner och den går absolut INTE lika snabbt som XP, för exempel om du har bara 1 GB RAM och 1 - 1.* Ghz så kan du fortfarande använda XP och det går snabbt o bra , men du kan använda Windows7 men då går det för tröggt o slö o inte alls lika snabbt som XP .

Enligt de flesta så är XP det bästa operativ systemet , och många kommer fortsätta använda det , speciellt nu när man får höra att de tänker fortsätta med XP i 5 år till ungefär till 2014.

Redigerad av Karin Johansson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvecklingen rår ingen på. Men visst kan man hålla kvar vid det gamla, men det gäller inte elektoniken. Gamla bilar går ju att spara hur länge som helst. Men gamla datorer, med gamla OS blir det värre. Vad som finns efter 2014 vet väl ingen idag och media som skivor och uppspelare kommer och går. All elektronik åldras, även om det inte alltid syns utåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvecklingen rår ingen på. Men visst kan man hålla kvar vid det gamla, men det gäller inte elektoniken. Gamla bilar går ju att spara hur länge som helst. Men gamla datorer, med gamla OS blir det värre. Vad som finns efter 2014 vet väl ingen idag och media som skivor och uppspelare kommer och går. All elektronik åldras, även om det inte alltid syns utåt.

Detta inlägget var dagens bästa, blev på gott humör!

:)

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju det gör jag med har både win7 och XP men som sagt winXP rullar på snabbare, bättre och lättare än windows7 absolut ja, jag tycker Windows7 ser nästan likadan ut som Vista och går lika tröggt som Vista.

Windows7 krånglig , för många onödiga funktioner och den går absolut INTE lika snabbt som XP, för exempel om du har bara 1 GB RAM och 1 - 1.* Ghz så kan du fortfarande använda XP och det går snabbt o bra , men du kan använda Windows7 men då går det för tröggt o slö o inte alls lika snabbt som XP .

Enligt de flesta så är XP det bästa operativ systemet , och många kommer fortsätta använda det , speciellt nu när man får höra att de tänker fortsätta med XP i 5 år till ungefär till 2014.

Jag får säga emot mig själv lite här eftersom jag tyckte några förändringarna i Vista var ett stort steg bakåt och gjorde det helt oanvändbart men det är åtgärdat i Windows 7 så... Windows 7 är inte ett dugg krångligare än något tidigare Windows. Det är bara annorlunda på en del punkter och det är ju ofrånkomligt när något ska utvecklas. När man vant sig och förstått nyheterna är det minst lika smidigt som t.ex XP. Det flyter kanske inte på lika bra som XP på en riktigt gammal/dålig datorn men på min halvkassa (se signatur) flyter det bättre än XP. Jag tycker det är fel att säga att något är sämre för att det inte klamrar sig fast vid det gamla, jag skulle tvärtom önska att man en gång för alla struntade totalt i allt vad bakåtkompatibilitet heter och därmed skulle man kunna ta ett enormt kliv framåt i utvecklingen.

Vilka är "de flesta" du nämner? Jag är helt säker på att den dagen 2014 kommer det bara vara ytterst få bakåtsträvare, samt några stora men fattiga företag som sitter kvar med XP. Vad gäller hemmiljö kommer majoriteten att använda Windows 7 (eller Win8 eller Linux eller något helt annat) långt tidigare än så. Det är många som tycker det är "coolt" att stå upp för det gamla eller har för dåliga datorer att migrera till det nya. Men de kommer snart tröttna eller uppgradera sina system och då lämna XP. Att sitta med mer än 4+ GB RAM är snart inget ovanligt bland de medvetna datoranvändarna och då är XP helt enkelt inte ett alternativ. Det är iaf min vision.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört W7 Pro 64 nu i 14 dagar ock XP känns mer ock mer avlägset att använda, W7 fungerar galant men visst var det lite att sätta sej in i mot XP,

använder även Vista som jag har i min ena laptop men väntar på uppgraderings skivan från Asus, skulle komma vid månads skiftet

blir bra att slippa Vista elendet som jag inte kommer överens med men visst funkar det men lite segt. fast jag har 4GB minne ock duo proc.

Ge bara inte upp med W7 för XP är inget jag saknar numera fast jag har det kvar på en annan HD ock i den gammla laptopen

DS även 32bit gammla 98/XP program funkar mycket bra för mej, var lite fundersam först men inga problem.

MVH//Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää tack provade windows 7 och det var EXAKT som Vista , bara det att vissa envisa folk inte vill erkänna , lika tröggt och lika dålig.

Jag älskar XP och det gör de flesta där ute med tror jag , den går snabbt den är enkel och den är både bättre än Vista och absolut bättre än Windows7 , kanske windows7 RTM var även bättre än den riktiga officiella windows 7,

Så min fråga är hur länge kommer Microsoft support-a Windows XP ? vissa säger till 2010 andra säger till 2014 ,? hoppas de aldrig slutar support-a XP, för som sagt den är bäst.

Ha det.

jag kan hålla med om att ersätta eller få gemeneman och framför allt företag att ta steget från xp inte bli den lättaste matchen för MS, men som tidigare skrivare så går som sagt resan vidare förr eller senare, och nu kanske det är dags .Sen är det också så att till skillnad från xp som klarar att drivas av den kanske enklaste modellen av dator så kräver vista/win 7 lite mer av hårdvaran och dom kraven kommer mest troligen inte att minska.

Sen att win7 liknar vista är naturligt pga den baseras just på vista. En intresant artikel just i ärendet http://4sysops.com/archives/seven-reasons-why-it-pros-who-skipped-vista-should-regret-it-now/ som kanske belyser att utveckling inte alltid är negativt. Sen finns det mer åsikter ang skippa win7 ,

del 1 http://4sysops.com/archives/seven-reasons-why-skipping-windows-7-is-not-a-good-idea-part-1/

del 2 http://4sysops.com/archives/seven-reasons-why-skipping-windows-7-is-not-a-good-idea-part-2/

intressant läsning/argument/ eller vad man nu vill kalla det

mvh

boxxen

Redigerad av boxxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...