Gå till innehåll

W7 med Windows Live Messenger


Recommended Posts

Det borde nästan vara Windows Live Messenger som inte riktigt rockar ihop med W7 än tvärtom och postar därför denna tråden här.

Jag får upp två "flikar" nere vid taskbaren då jag startar Windows Live Messenger och undrar om fler får det och hur man får bort det ena "fliken". Jag kör med "Never combine" (under taskbar and start menu properties) och det fungerar bra utom just med Windows Live Messenger som av någon anledning visar som det vore två fönster öppna. Den ena visar "användare bilden" och den andra fönstret för själva loggin. Riktigt störande och sedan lyckas jag inte få den minimerat nere vid klockan längre heller.

Hur löser jag det här? Att den ständigt visar som två fönster öppna samt att det inte går att minimera ner vid klockan är outhärdligt störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde nästan vara Windows Live Messenger som inte riktigt rockar ihop med W7 än tvärtom och postar därför denna tråden här.

Jag får upp två "flikar" nere vid taskbaren då jag startar Windows Live Messenger och undrar om fler får det och hur man får bort det ena "fliken". Jag kör med "Never combine" (under taskbar and start menu properties) och det fungerar bra utom just med Windows Live Messenger som av någon anledning visar som det vore två fönster öppna. Den ena visar "användare bilden" och den andra fönstret för själva loggin. Riktigt störande och sedan lyckas jag inte få den minimerat nere vid klockan längre heller.

Hur löser jag det här? Att den ständigt visar som två fönster öppna samt att det inte går att minimera ner vid klockan är outhärdligt störande.

2 flikar, det har jag med, minimerad nere vid klockan, kör du autostart på MSN? Om det är så, tror jag du kan lägga in MSN i "Dolda Ikoner"!

Provade de olika visningsalternativen under verktyg, i MSN , men inget ändrade sig "i de 2 flikarna", får jag nog fundera mer på, men jag ser det inte som ngt problem!

Förstod jag dig rätt?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på genvägen i startmenyn och välj "Kompatibilitets-fliken". Välj där att köra som Vista sp2. Nu bör det bli minimerat till Systray.

/Gunnar

Det löste problemet, tackar tackar. :)

Slog mig aldrig testa med annan kompatibilitets läge men detta löste det.

Kompatibilitets läget "Vista sp2" fungerar bra.

Minimeras ner till klockan som det ska nu samt slipper visa som två fönster öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Har funkat bra i ett halvår men så plötsligt idag så vägrar WLM lägga sig nere vid klockan på gammalt vis utan syns istället på taskbaren a'la Windows 7 trots att jag har kompabilitetsläget SP2 (testat med andra också) aktiverat. Någon annan som råkat ut för det idag?

Jag har avinstallerat en gammal Comodo Internet Security och installerat den senaste men vetitusan om det kan ha med det att göra på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har också testat de olika kompatibilitetslägena!

Men ikonen sitter vackert nere i Aktivitetsfältet, och det kan den fortsätta med!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funkat bra i ett halvår men så plötsligt idag så vägrar WLM lägga sig nere vid klockan på gammalt vis utan syns istället på taskbaren a'la Windows 7 trots att jag har kompabilitetsläget SP2 (testat med andra också) aktiverat. Någon annan som råkat ut för det idag?

Jag har avinstallerat en gammal Comodo Internet Security och installerat den senaste men vetitusan om det kan ha med det att göra på något vis.

Samma strul här sedan någon månad tillbaka. Försökt med det mesta men gav upp till slut. Har också Comodo installerat. Aldrig funderat på om det är det programmet som har ställt till det.

Nästa version av MSN ska tydligen vara mer integrerat i Win7 så man får hoppas på den versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för den länken JoWa. :)

Att avaktivera Defender permanent i Comodo fixade problemet.

Verkar inte vara något större intresse heller att fixa buggen i Comodo. Så ytterligare ett steg närmare att Comodo åker ut från den här datorn.

Att programmet sedan tidigare nästan alltid kraschar i uppstarten när Windows laddas efter att man har uppdaterat något annat program eller Windows och att den buggen fortfarande är kvar efter ett halvår förbättrar inte chanserna. Vill minnas att Margareta också har/hade det problemet.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack JoWa, på något sätt visste jag att du skulle komma med nyttig info om detta. ;)

Tycker det är extremt besvärande så det är tråkigt att Comodofolket inte verkar ta detta på större allvar. Jag tycker dock CIS funkat så bra i övrigt under de månader jag testat det nu så jag är nog inte beredd att lämna det. Jag sparkar nog hellre ut WLM till förmån för någon kompatibel klient. Nästa version av WLM verkar ju ändå hopplöst bloated (ännu mer) så det lär ju åka ut då ändå om inte förr.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...