Gå till innehåll

Hur ändrar jag till 100 Mbit Full Duplex ?


Ralf

Recommended Posts

Hejsan

Som rubriken hur ändrar jag till 100 Mbit Full Duplex i mitt nätverkskort , förenligt comhem kan det vara det som fattas för jag skall få ut maximalt av hastigheten 100Mbit/sek kommer bara upp i 80Mbit/sek

Har W7 så någon som kan ?

Vågar inte pilla runt utan vara säker !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Om du går till enhetshanteraren och markerar nätverkskort +. Högerklicka på det kort du har, då skall du kunna få fram något som heter Link Speed och där göra din ändring till Full Duplex.

Så här ser det ut här.

post-8087-1258475641,88_thumb.jpg

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lånar tråden lite. jag kör med telia adsl 24 ner och 2,5 upp. vad för duplex kan jag köra? full eller halv eller låta det vara kvar på auto nego. ?

Prova att ändra för att se om det blir någon skillnad. Annars återgå till auto nego.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lånar tråden lite. jag kör med telia adsl 24 ner och 2,5 upp. vad för duplex kan jag köra? full eller halv eller låta det vara kvar på auto nego. ?

Fortsätt att köra "Automatisk förhandling"... så länge det fungerar finns ingen anledning att ändra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde som du sa e-son och nu när jag går tbx och kollar samma ställe kan jag inte ändra tbx vilket kanske i sig inte spelar stor roll , men varför försvann allt ?

Kolla bilden !

post-6112-1258476966,38_thumb.jpg

Redigerad av Ralf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde som du sa e-son och nu när jag går tbx och kollar samma ställe kan jag inte ändra tbx vilket kanske i sig inte spelar stor roll , men varför försvann allt ?

Kolla bilden !

Skumt... det var nytt för mig! Har du provat att starta om burken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt... det var nytt för mig! Har du provat att starta om burken?

Japp vette fasiken vad som hände ! :P

Kollade du samma egenskaper då som nu? Eller då för HP 802.11 b/g?

Japp !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hejsan

Undrar om jag köper ett nytt Nätverkskort till min data ex Intel Pro/1000GT Desktop Adapter , det skall inte vara ett problem eller ?

För mitt nuvarande Nätverkskort är integrerat med Modekortet. Hur funkar detta då ?

Okej om man köper nytt nätverkskort eller kan det vara så att Modekortet tex inte klara av det ?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Det bör inte vara några problem med ett PCI nätverkskort... se bara till så det finns kompatibel kortplats på moderkortet. Man undrar förstås varför du vill ha nytt nätverkskort... är det integrerade trasigt?

Läste följande från Comhem Manual

Jag kommer inte upp i full hastighet

med min 100Mbit-tjänst.

För att uppnå full hastighet med vår 100Mbit-tjänst krävs att datorn är utrustad

med ett nätverkskort som har Gigabit-anslutning. Detta kontrollerar du genom

att titta på modemets LAN-lampor (märkt 1 4) när modemet är anslutet till

datorn. Lampan vid ansluten nätverkskabel lyser grönt när ansluten till en dator

med Gigabit-nätverkskort. Om nätverkskortet inte klarar Gigabit så lyser lampan

orange. Du bör då byta ditt nätverkskort till ett som klarar Gigabit.

Och min lyser inte grönt utan just Orange , verkar som mitt integrerade Nätverkskort inte stödjer det hela.

Mitt Nätverkskort heter : NVIDIA nForce 10/100/1000Mbps Ethernet

Vill ju ändå få ut max av min hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan !

Ok tackar men om du läser ovan så försvann ovan inställningar från Jordens yta vette fasiken hur det hände så , hur jag skall komma tbx till RUTA 1 vet jag inte !

Några förslag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan !

Ok tackar men om du läser ovan så försvann ovan inställningar från Jordens yta vette fasiken hur det hände så , hur jag skall komma tbx till RUTA 1 vet jag inte !

Några förslag ?

Kan det vara något med att du först hade högerklickat och valt Kör som administratör eller på något annat sätt hade fått upp rättigheterna, men inte andra gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara något med att du först hade högerklickat och valt Kör som administratör eller på något annat sätt hade fått upp rättigheterna, men inte andra gången?

Hejsan , skall jag vara ärlig vet inte vad jag gjort :blink:

Men det kan vara så som du säger , så fall hur gör jag nu ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Vista med UAC igång och använder ett konto med admin-rättigheter. När jag högerklickar på Datorn och väljer Hantera så får jag upp en fråga om jag vill fortsätt. Om jag väljer att fortsätta så får jag upp rättigheterna till fulla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Vista med UAC igång och använder ett konto med admin-rättigheter. När jag högerklickar på Datorn och väljer Hantera så får jag upp en fråga om jag vill fortsätt. Om jag väljer att fortsätta så får jag upp rättigheterna till fulla.

Hej

Hjälper inte så heller tyvärr , när jag väljer så som du säger så får jag inte upp någon fråga om jag skall fortsätta.

Trött man blir på detta !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...