Hans42 Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Jag har köpt en Acer Aspire Revo (liten fin maskin) och upptäcker att viloläge inte finns i denna maskin. Jag körde powercfg /hibermate on, men det hjälpte inte. Viloläget finns i min desktop med Win7. Sedan undrar jag om man kan byta den illgröna bootlogobilden som Acer använder mot något snyggare? Är kanske överkurs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Din dator är förkonfigurerad (Branded) av ACER och modifierar du bootlogo osv så bryter du garantier osv. Vad gäller viloläget är det nästan något du får ta med Acer Support. När du kör kommandot, gör du det som administratör? Du vet... högerklick på kommandotolken och "kör som administratör"... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 (edited) Sedan undrar jag om man kan byta den illgröna bootlogobilden som Acer använder mot något snyggare? Är kanske överkurs. Den går troligen att stänga av... inte byta ut! In i BIOS och leta! Ett exempel på hur det kan se ut! Edited November 21, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans42 Posted November 21, 2009 Author Share Posted November 21, 2009 (edited) Japp, jag körde som administratör. Borde väl funka. Ang bootlogo så får jag väl lugna mig tills garantitiden gått ut. Det är ju en bagatall egentligen. hittade inte någonstans i BIOS att ändra. Tack för svaren! Edited November 21, 2009 by Hans42 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts