Gå till innehåll

Systemåterställning


CGD

Recommended Posts

På fliken Systemåterställning i Systemegenskaperna har inställningarna slutat att fungera. Jag brukar ställa in så att systemåterställningen enbart övervakar C:. Men nu har inställningarna ändrats så att alla partitioner övervakas. Inställningsalternativen har blivit gråade. Program jag har som jag tror skulle kunnat ändra inställningarna är TuneUp Utilites 2009 samt PC För allas gratisversioner av Ashampoo WinOptimizer samt Ashampoo PowerUp. PowerUp tog jag bort eftersom jag tyckte det var likt WinOptimizer.

Så frågan är är det någon inställning i något av dessa program som ändrat i inställningarna eller är det något annat. Om någon undrar så har jag letat bland inställningarna men de är många så jag kan ha missat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På fliken Systemåterställning i Systemegenskaperna har inställningarna slutat att fungera. Jag brukar ställa in så att systemåterställningen enbart övervakar C:. Men nu har inställningarna ändrats så att alla partitioner övervakas. Inställningsalternativen har blivit gråade. Program jag har som jag tror skulle kunnat ändra inställningarna är TuneUp Utilites 2009 samt PC För allas gratisversioner av Ashampoo WinOptimizer samt Ashampoo PowerUp. PowerUp tog jag bort eftersom jag tyckte det var likt WinOptimizer.

Så frågan är är det någon inställning i något av dessa program som ändrat i inställningarna eller är det något annat. Om någon undrar så har jag letat bland inställningarna men de är många så jag kan ha missat något.

Kan det vara så att du nu inte är inloggad som administratör? Är du på som "vanlig användare" har du inte dessa möjligheterna. Tänk även på att windows xp precis uppgraderat till servicepack 3 med massor av nya säkerhetsfunktioner.

Vad händer om du kör windows+R , skriver "MSCONFIG" och klickar O.K? Har du fortfarande inte möjlighet att sätta återställningspunkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom här programmen du nämner: TuneUp Utilites 2009 samt PC För allas gratisversioner av Ashampoo WinOptimizer samt Ashampoo PowerUpär ju inga höjdarte precis. Jag tror dom kan göra mer skada än nytta. Inget av dom gör något bättre än vad CCleaner kan åstadkomma och det programmet kan man lita på. Testade TuneUp Utilites för något år sedan och det kunde inte ens avinstallera sig självt. Kommer inte ihåg, men jag har för mig att det orsakade något problem på en av mina datorer, jag fick också ta bort en hel del av programmet manuellt. Så det kan mycket väl vara något, av dessa 3 program som ställt till det.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...