Gå till innehåll

HP Lasejet P 1005


Recommended Posts

Fråga.

Såg att det nu kommit drivrutiner på Hp hemsida till min HP Laserjet P 1005.

Drivrutinen heter följande:

HP Laserjet Värdbaserad plug and play - basdrivrutin.

Nu till frågan från en novis, laddar jag först ner dessa från HPs hemsida, och sedan kör skivan som jag fick med skrivaren ???

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej... du kör filen du laddat ner! Den ersätter skivan...

Mange

Tackar, jag misstänkte det, men exempelvis hjälpprogram för rengöring med mera, kommer det paketet senare, det fanns med på skivan.

På HPs sida med drivrutiner står det något under basdrivrutinerna, som inte verkar klart, kan det vara det ??

Har du som kan möjlighet att kolla HPs sida för laserjet P 1005, skulle jag bli väldigt tacksam.

Har saknat skrivaren ett tag.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer det du ser är bara en basdrivrutin som gör att skrivaren fungerar för att skriva ut och de vanligaste funktionerna, i princip samma drivrutin som du kan få från Windows update.

Om du ska ha med alla tilläggsprogram och såna saker så måste du ha paketet som heter "HP LaserJet-programvara och -drivrutin med full funktionalitet" som ännu inte finns släppt för Windows 7 vad jag kan se, men däremot till Vista.

Vista -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=sv&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3435676

Win7 -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4062&lc=sv&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3435676

Men om skrivaren tidigare fungerat att installera från skivan i Windows 7 så borde det ju vara så att den använder Vista drivrutinen...

Vilket borde betyda att du skulle kunna ladda ner den uppdaterade för Vista med full funktionalitet och använda.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men det funkar inget bra med skivan, men då kommer det välan vad jag förstått, kanske det på sidan som inte är klart ännu ??

Jag testade på 7 an men det knasade sig.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer det du ser är bara en basdrivrutin som gör att skrivaren fungerar för att skriva ut och de vanligaste funktionerna, i princip samma drivrutin som du kan få från Windows update.

Om du ska ha med alla tilläggsprogram och såna saker så måste du ha paketet som heter "HP LaserJet-programvara och -drivrutin med full funktionalitet" som ännu inte finns släppt för Windows 7 vad jag kan se, men däremot till Vista.

Vista -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=sv&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3435676

Win7 -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=4062&lc=sv&dlc=sv&cc=se〈=sv&product=3435676

Men om skrivaren tidigare fungerat att installera från skivan i Windows 7 så borde det ju vara så att den använder Vista drivrutinen...

Vilket borde betyda att du skulle kunna ladda ner den uppdaterade för Vista med full funktionalitet och använda.

Tackar,

När det på HPs hemsida kommer HP LaserJet-programvara och -drivrutin med full funktionalitet, då behöver man välan inte ladda ner tidigare basdrivrutin som redan nu finns på hemsidan.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... min erfarenhet säger mig att de applikationerna som skickas med från t ex HP finns likvärdiga i Windows Vista och 7. Så testa till en början... vem vet, du blir kanske tillfreds med basdrivrutinen?

Mange

Testade igår, men då fanns inte allt med,exp programmet för rengöring, med mera.Körde in skivan också men det funkade inte.

Men jag väntar, tills det kommer, ( HP LaserJet-programvara och -drivrutin med full funktionalitet )

då behöver man välan inte ladda ner basdrivrutinerna som jag skrev om ?? Annars funkar det mesta som det skall, tack vare bra hjälp från alla.

Ni tycker nog att jag är en riktig snurrboll.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sätter vi detta som löst! :)

Manneman

Ja det gör vi, frågade Stenis vid ett tillfälle om jag skulle skriva löst när det var okej, han skrev då att det inte behövdes, men då gör jag det när något för mig har blivit löst.

Är det okej.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...