Gå till innehåll

ie8 64-bitars och flash player


Jack Bauer

Recommended Posts

jag använder 64-bitars ie8 och w7 home premium 64-bitars.

de stod på en sida att man var tvungen att installera flash player,men när jag testade det så kom det upp att man inte kunde installera det om man använder 64-bitars ie8.

stämmer detta?

"Flash Player support on 64-bit operating systems

Issue

--------------------------------------------------------------------------------

Adobe Flash Player is not supported for playback in a 64-bit browser. However, you can run Flash Player in a 32-bit browser running on a 64-bit operating system.

Reason

--------------------------------------------------------------------------------

Adobe is working on Flash Player support for 64-bit platforms as part of our ongoing commitment to the cross-platform compatibility of Flash Player. We expect to provide native support for 64-bit platforms in an upcoming release of Flash Player following the release of Flash Player 10.1. "

hur bra är det eg med 64-bitars när inte programmen fungerar?

varför är program tillverkarna så sena med att komma ut med 64-bitars program?

är det för nytt med 64-bitars os och program?

Redigerad av Jack Bauer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash Player stöds inte av 64-bitars ännu. VI får nog vänta ett tag till innan det släpps, tyvärr bara att köra 32-bitars om det skall fungera just för tillfället. När Flash Player kommer till 64-bitars, har ingen susning om det i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer som det står, saken är väl den att rusningen till 64 bitars precis har börjat..

Xp x64 körde ju av ganska få, med Vista blev det lite mera "folkligt" och nu med Windows 7 så är det mera så att vem som helst "kan" köra x64 t.om så att du kan få x64 på en dator du köper på t.ex onoff.

Har för mig att Adobe Flash 10.1 finns i en alpha för Linux x64 dock ej för Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta stämmer inte alls, oj oj vad fel man kan ha när man ej söker på information som exempel (google)

den nya BETA versionen stöds x86 och x64

Flash Player 10.1.51.45 Beta (IE)

Snurrade runt med Google och en kommentar till den här versionen Version: 10.1.51.45, 11/17/2009 är att det fortfarande inte är en 64 bits version.

http://www.versiontracker.com/php/feedback/article.php?story=20091117104550308#81160

Så hur är det? Funkar den här betan som en plugin till IE 64?

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte på vilket google Elin varit och snurrat men så här är det tydligen:

Hi,

Adobe doesn't comment on specific release dates, but we did include this FAQ on Labs: http://labs.adobe.co...shplayer10/#FAQ

When will 64-bit versions of Flash Player 10.1 be available?The 64-bit versions of Flash Player will not be in the initial release of Flash Player 10.1. We remain committed to bringing native 64-bit Flash Player to Windows and Mac in future, in addition to the currently available 64-bit alpha version of Flash Player 10 for Linux.

But yes, we recognize the requirements for supporting native 64-bit players in this increasingly 64-bit world. :-)

best,

Emmy HuangGroup

Product Manager, Adobe Flash Player

enligt: http://forums.adobe....527188?tstart=0

Ja och enligt "Flash Player 10.1 Beta Release Notes"

http://labs.adobe.co...eleasenotes.pdf

The build number for this prerelease is 10.1.51.45 for all platforms. (så råder det inga tvivel om detta)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sa juh det , den stöder visst x64 men problemet är ingen orkar titta noga och ger en felaktig svar

och detta är inte bra, jag kom på lösningen genom att läsa noga o testa själv.

ha det.

Stödjer 64 har flash 10 gjort hela tiden, men frågan i tråden var OM den fungerade i 64 bitars internet explorer.....

Installerade den här betan men min 64 bitar IE vill fortfarande installera 32 bitars versionen av Adobe varje gång jag besöker en sida med flash + att flashgrejor inte visas. angry.gif

.... vilket detta test visar att den inte gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...