Gå till innehåll

Kvällens måne


Mats H

Recommended Posts

Tisdag och halvfull? :lol::lol::lol::lol:

Tänker dock tillbaka till Ted/Kenneth Gärdestads låt, jag vill ha en egen måne...............

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag och halvfull? :lol::lol::lol::lol:

Tänker dock tillbaka till Ted/Kenneth Gärdestads låt, jag vill ha en egen måne...............

Ja eller "The Dark Side of the Moon"!!

Om jag var halvfull skulle jag sätta upp julbelysningen i antennen!

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De får bli nästa storverk Mats B) Väntar med förtjusning.

Måste bara få ge dig lite uppmuntran, Himmla bra bild på månen!

Med så fin måne så borde vargarna yla i extas :rolleyes:

Hittade dock inget som liknade varg men fann istället ett par roliga katter :)

http://www.youtube.com/watch?v=6gJz_F0zw7g

Tackar!

Bra kattklipp! :lol:

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt imponerad... vad har du använt för kamera/objektiv?

Manneman

Canon Powershot SX 10, en bra kompaktkamera!

http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX10_IS/index.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fått den detaljrikedomen med standardobjektiv? Wow... imponerad. Tagit bilden på stativ?

Ja!! Biltaket!! :lol:

Ja objektivet med sin zoomförmåga, är väl en av de stora fördelarna med denna kamera, inga extraobjektiv att dra runt med.

Perfekt allround kamera enligt mig!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol::lol:

Inbyggd bildstabilisator i all ära... hade inte hjälpt mig för fem öre.

//Mange

Har lyckats på frihand med, men nu stod bilen i ett bra läge! So why not???

IS är ju en bra hjälp för oss darrhänta!! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats på frihand med, men nu stod bilen i ett bra läge! So why not???

IS är ju en bra hjälp för oss darrhänta!! B)

Hehe...is? Whiskey är bättre... men då kan man ju inte ta biltaket till hjälp. Och lägga kameran på cykelsadeln när det är svinkallt...brrrrr. Ja, varför mina fotografier stundom är ganska tråkiga har ju sina skäl. Jag motiverade inköpet av min nya mobil med att slippa ta med kameran vart man än gick... hehe, det man kallar en vit lögn.

He en underbar dag!

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe...is? Whiskey är bättre... men då kan man ju inte ta biltaket till hjälp. Och lägga kameran på cykelsadeln när det är svinkallt...brrrrr. Ja, varför mina fotografier stundom är ganska tråkiga har ju sina skäl. Jag motiverade inköpet av min nya mobil med att slippa ta med kameran vart man än gick... hehe, det man kallar en vit lögn.

He en underbar dag!

Mange

Whiskey är nog bra till att värma sig med, på kalla kvällar, eller vid minsta tänkbara förkylning! :D

Mobil, med kamera, jo praktiskt o lättsamt, helt klart, och den är ju alltid med!

Men skillnaden ligger ju i optiken och ISO funktioner. (Men det visste du ju redan)!

Nej det är kul med foto, när kameran var nyköpt, kunde det bli 100 bilder om dagen med alla möjliga och omöjliga motiv, inställningar, bra sätt att lära sig den!

Tur att det inte är film, utan ett snabbt minneskort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant...! Vad gäller mobilkamera så handlar det ju om att kunna ersätta den lilla kompaktkameran, som man annars lätt bär med sig. Själv investerade jag en del i min senaste mobiltelefon för att slippa dra med sig kamera vid minsta kalas eller fest. Kameran glömmer man gärna men ALDRIG mobilen. Det blev en Sony Ericsson C 905... bra upplösning och förvånadsvärt bra inställningsmöjligheter. Den tar upp kampen med många bra kompaktkameror.

Sen GÅR det ju inte att jämföra med min EOS 450D. Nu har jag inte haft möjlighet att skaffa några roliga tillbehör ännu, även om jag haft den några månader. Det får bli ett projekt till semestern. Dessutom är det frun som har det stora fotointresset i familjen, delat med dottern.

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant...! Vad gäller mobilkamera så handlar det ju om att kunna ersätta den lilla kompaktkameran, som man annars lätt bär med sig. Själv investerade jag en del i min senaste mobiltelefon för att slippa dra med sig kamera vid minsta kalas eller fest. Kameran glömmer man gärna men ALDRIG mobilen. Det blev en Sony Ericsson C 905... bra upplösning och förvånadsvärt bra inställningsmöjligheter. Den tar upp kampen med många bra kompaktkameror.

Sen GÅR det ju inte att jämföra med min EOS 450D. Nu har jag inte haft möjlighet att skaffa några roliga tillbehör ännu, även om jag haft den några månader. Det får bli ett projekt till semestern. Dessutom är det frun som har det stora fotointresset i familjen, delat med dottern.

Manneman

Kul, då har du ju 2 värsting kamror!!

Canon kameran, som du har är ju en värsting, lycka till o ta upp kampen med frun o dottern om kameran!!

Bara att fota så mycket du orkar, så kommer du igång!!

Ha en bra dag!

Mats H

post-10900-1259158351,63_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, då har du ju 2 värsting kamror!!

Canon kameran, som du har är ju en värsting, lycka till o ta upp kampen med frun o dottern om kameran!!

Bara att fota så mycket du orkar, så kommer du igång!!

Ha en bra dag!

Mats H

post-10900-1259158351,63_thumb.jpg

Nu var Canonkameran en något som föll hustrun i smaken... En av anledningarna till mobilen var just misstanken att jag knappt kommer få chnsen att "norpa" den ur frugans klor.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg halvmåne, men mer skärpa hade varit på plats. Bilden är ganska oskarp annars.

Det är nog så bra det går att få det med min kamera, skulle jag tro.

Möjligt att lite tuning i Photoshop kan höja den lite.

Men som glad amatör är jag nöjd!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel på den och brukar själv få ungefär liknande reslutat men med efterbehandling får man till det ganska hyffsad. Inget fel alls på din bild, det får du inte tro att jag menade något sånt.

Nejdå, inte alls, all kritik mottages tacksamt!

Det är lugnt, skulle bara fattas!

:D

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...