Gå till innehåll

Avira AntiVir 10 beta


Recommended Posts

Kanon men jag rekommenderar folk att vänta på en senare build då denna gjorde min Win7 dator

fullkommligt oanvändbar!

Processorn ständigt på 100% och inga program gick att använda.

Gick heller inte att öppna Avira så man kunde stänga av några funktioner!

Så höjer ett varningens finger till dom som installerar det.

Redigerad av vajlent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kanon men jag rekommenderar folk att vänta på en senare build då denna gjorde min Win7 dator

fullkommligt oanvändbar!

Processorn ständigt på 100% och inga program gick att använda.

Gick heller inte att öppna Avira så man kunde stänga av några funktioner!

Så höjer ett varningens finger till dom som installerar det.

konstigt jag använder det just nu på min Win7 dator och det är den snabbare antiviruset och den bästa, skyddet är bättre än alla andra antivirus enligt den trustfull av-comparatives antivirus test.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av-comparative har förstås inte testat beta-versionen.

nä precis, de har till o med testat en äldre version och ändå fick den utmärkt på känna av HOT mest av alla andra antivirus och tänk då den nya versionen 10 som skyddar ännu bättre.

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl i och för sig inte helt ovanligt att tidiga betaversioner fungerar sämre, t ex har sämre detektering, än senast släppta version, men jag vet inte om det gäller i det här fallet. Men frånsett det så hade G Data bättre detektering i augustis "On-demand"-test, samt att G Data fick bästa betyget eftersom det hade få falsklarm till skillnad från Antivir som har så många falsklarm att det påverkar slutbetyget. I novembers "proactive"-test så har de visserligen bäst detektering men åter igen så många falsklarm att det påverkar slutbetyget. En förutsättning för att Antivir ska få bra detektering är att man inte kör det med standardinställningar utan ändrar dem, så jag hoppas att du har gjort det och har kunskap att ta hand om falsklarmen.

I borttagningstestet i september så fick Antivir inte så bra resultat, näst bästa gruppen, och i novembers PUA-test kom de in på delad 3:e plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...