Gå till innehåll

Erfarenheter så här långt av Windows 7 Professional


nasarf

Recommended Posts

Hej,

Efter att ha använt Windows 7 RC sen det släpptes för test har jag äntligen fått en riktig version(av min sambo) av Windows 7 Professional.

Laddade hem image-filen och brände på en DVD-skiva. Installationen gick helt underbart fort och så mycket som är automatiserat, om jag inte minns fel nu så behövde jag bara välja språk och sen skriva in produktnyckeln. Det som jag vill återkoppla till är hur snabbt datorn startar upp nu, den är märkbart snabbare än med RC´n, om det inte bara är en illusion, men jag tycker det.

Kan inte se direkt vad som är ändrat från RC´n men antar att det är under ytan som det största ändringarna finns. Tillsammans med Microsofts antiviruskit, Security Essentials och Microsoft Office Beta 2010 har jag allt jag behöver för en lyckad stund vid datorn :=)

Mer nöjd än så här kan jag inte bli.

Plus för Windows 7

+Stilrent

+Enkelt att förstå

+UAC ställer inte några onödiga frågor i min mening

+Snabbheten vid programstart, många program igång samtidigt

+För windows update som hämtar hem allt det _jag_ behöver såsom windows live och tillhörande program

+För det helt otroligt smarta aktivitetsfältet, att få se sina program i miniatyrer känns som år 2050.

Finns inga direkta minus än vad jag kan komma på som jag saknar, kanske ger sig under användandets gång här.

Får väl fylla på här när jag kommer på. Ville bara dela med mig av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt trevligt att läsa detta på morgonkvisten. Har själv kört W7 sen tidig beta och har i stort sett upplevt det som dig. Några få undantag har jag upplevt buggiga på vägen, men då har det varit på interna byggen som inte varit avsedda för publik release.

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara instämma helt med föregående talare.

Windows 7 är helt enkelt bäst.

Känns som det flyter på bara utan bekymmer,och bara gör sitt jobb.

Det fungerar helt enkelt som man vill att det skall fungera.

Plus för:

Lätt att lära sig.

Logiskt uppbyggt.

Inte så krävande av datorn,men ändå flyter det på bra och snabbt.

Det som jag använder mest hela tiden är de nya Aero-funktionerna.

Helt oslagbart att enkelt fästa fönster bredvid varann,om man t ex skall kopiera filer.

Såhär här långt kommer jag ej på något.

Jo förresten det faktum att det inte finns så många 64-bitars program att använda till W7.

Sedan är Media Center lite segt att använda konstigt nog.

Men skall börja att använda det mer, och återkomma med en tråd isf.

Är nöjd till 100 %

Go Microsoft!

Redigerad av Jack Bauer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också rätta in mig i ledet av helnöjda Windows 7 användare. Har nog kört det i minst ett år och har stött på ytterst få och harmlösa buggar/irritationsmoment som nästan alla är fixade nu. Tveklöst det trevligaste Windowset på många sätt och jag är nu lycklig ägare av en ultimate och en pro licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...