Gå till innehåll

Jag behöver råd och tips


poan

Recommended Posts

Hej

Jag behöver lite råd och tips inför uppgradering från Vista Home Premium till Windows 7 Home premium.

Nuvarande installtion på en HP DC7700 USDT (begränsad till 1 hårdisk) är: dual boot XP och Vista Home premium på skilda partitioner.

Jag vill ha dual boot XP / Windows 7 Home Premium.

Kan jag utan att förstöra dual boot funktionen installera uppgradering till Windows 7 inifrån Vista? Om Boot'en blir förstörd, hur att reprera?

(skälet till att behålla XP är iochförsig inte det intressanta, men W 7 Home prem har inte virtuell xp-möjlighet och jag behöver xp för att enkelt kunna "Flasha" mina telefoner med nya Windows operativsystem mm).

P-O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag bidrar med här är ditt påstående angående flashning av mobiler. Jag hade problem med det i Vista men INTE i Windows 7. Vet inte på vilken nivå du flashar men A2 Uploader, XS++, FAR med JD Flasher och några andra flashverktyg funkar utmärkt i W7.

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag kan bistå med att motsäga nästa påstående... att det inte skulle gå att köra XP virtuellt i W7 HomePremium! Det går utmärkt om du installerar VirtualPC eller VirtualBox. Skulle din dator sakna stöd för hårdvaruvirtualisering, så väljer du VirtualPC 2007 istället för den nyare VirtualPC för W7.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman

Det jag flashar och leker med är gamla HTC windowsmobiler med winmobile 2003 till 6.1 alt wm5 till wm 6.5 i olika varianter.

E-son

Ja, jag är medveten om den varianten, men ser den som nödlösning fn. Men kanske ändrar mig. Jag tänkte på den inbygda funtion som finns i professional och uppåt.

Jag får väl ge mig på att testa ( med en reserv-klonad disk först) vad det lider.

Tank för kommentarerna.

P-O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl ge mig på att testa ( med en reserv-klonad disk först) vad det lider.

Det tycker jag absolut att du skall göra! Jag kör både VPC och VBox här, med stor framgång... har 3 maskiner i VPC och 4 i VBox (Linux/Unix)... senaste projektet är att försöka förstå mig på FreeBCD. ;)

Btw.. installerar du VBox, så passa på att kolla in senaste Mandriva KDE 4.2... den är riktigt bra! Ett klart alternativ till Windows, den dan man tappar tålamodet med Microsoft..! :rolleyes:

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman

Det jag flashar och leker med är gamla HTC windowsmobiler med winmobile 2003 till 6.1 alt wm5 till wm 6.5 i olika varianter.

E-son

Ja, jag är medveten om den varianten, men ser den som nödlösning fn. Men kanske ändrar mig. Jag tänkte på den inbygda funtion som finns i professional och uppåt.

Jag får väl ge mig på att testa ( med en reserv-klonad disk först) vad det lider.

Tank för kommentarerna.

P-O

Ah... men då spelar det ju ingen roll vad du använder för OS. Säkraste sättet att flasha en HTC (Windows Mobile) är ju via minneskort och en Force Boot. För mig har det fungerat klockrent varje gång... Mer info här samt en massa godis-ROM att plocka ner: Godis

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...