Medion Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 (edited) Hej Kör windows 7 ultimate x64 Har någon råkat ut för detta När jag installerade Sun Java 32bit (senaste ver.) så fryser IE8 ca 20-25 sek. innan man kommer till startsidan eller någon annan sida Tex. öppna en ny flik samma frysning hela explorer fryser Tycker också att det går trögare att ladda sidor när man surfar men det kan vara inbillning Provade att starta IE8 64Bit och då funkar det som vanligt,så det måste vara nått med javan och W7 som inte spelar med varandra Hade vista+IE8 förrut och där har jag aldrig råkat ut för detta Någon som vet nåt om detta?och isåfall hur man kan fixa det Mvh/ Medion Edited November 26, 2009 by Medion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medion Posted November 26, 2009 Author Share Posted November 26, 2009 Hej Har nu avinstallerat Javan och nu funkar allt som förrut Får väl avvakta med att ha Java installerat tills det kommer en fix på detta antigen en Windows, IE8 fix eller java updatering Mvh/ Medion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 (edited) Hej, finns det inte Java som är framtagen speciellt för 64bit? Har själv inte behövt bli ställd inför detta då jag fortfarande kör med 32bitars (dock inte Java) Edited November 26, 2009 by Opptokoppter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrO Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Jovisst finns det en 64 bitars version,den borde väl fungera bättre!? http://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_Developer-Site/en_US/-/USD/VerifyItem-Start/jre-6u17-windows-x64.exe?BundledLineItemUUID=SmVIBe.lmDoAAAElzdMJZjIK&OrderID=B8tIBe.ludoAAAElwNMJZjIK&ProductID=jrZIBe.nvE8AAAEkBdpUGm0.&FileName=/jre-6u17-windows-x64.exe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Man behöver ju både 32- och 64-bitars beroende på vilken version av IE man startar: /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medion Posted November 26, 2009 Author Share Posted November 26, 2009 Hej Har precis provat med 64Bit versionen,samma sak där med frysningar Kanske jag har förklarat dåligt Med 32 bit java fryser när jag startar IE8 32Bit, men funkar normaalt när jag kör IE8 64Bit Nu senast testade jag att installera 64bit java och den fryser 64bit IE8,men funkar normalt när jag kör IE8 32bit Hoppas jag inte har rört till det för er Mvh/ Medion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medion Posted January 14, 2010 Author Share Posted January 14, 2010 (edited) Hej Problemet löst med senaste Java 6 uppdate 18 Mvh/ medion Edited January 14, 2010 by Medion Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts