Gå till innehåll

Windows 7 RC


candela

Recommended Posts

Har installerat äkta Windows 7 Home Premium och behållit Win 7 RC på en annan partition.

När jag startar upp Win RC i dag får jag meddelande om att jag inte har en äkta Windowsversion dvs Win RC och ombeds skaffa en äkta. Varför denna uppmaning?

RC:n skulle ju kunna användas till mars 2010 om jag minns rätt.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aktiverat din RC? Annars får du detta meddelande efter 30 dagar. Även om RC var/är publikt så måste du ha en nyckel och därmed aktivera den.

Manneman

Hej Manneman,

Har kört med RC sedan den släpptes. Har aktiverat med den nyckel jag fick vid hämtningen i maj.

Windows 7 Home Premium ligger på C

När jag nu startade upp RC-versionen igen efter ditt meddelande så startades RC:n utan påpekande. :) Hoppas kunna använda den ännu en tid.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dock en fråga! Varför i hela friden vill du köra RC när du har 7 Home Premium på en annan partition? Menar inte något illa, jag är verkligen nyfiken... :)

Mange

Hej Mange :D

Skall försöka stilla din nyfikenhet. RC-n använder jag för att testa program som jag vill prova i Win 7 miljö.

När RC-versionen utgår kommer jag att formatera partition G och ta bort partitionen.

Du kanske kan förklara om jag gör något onödigt. Vill inte skräpa ner Windows 7 Home Premium.

Har för mig att även om man avinstallerar program och kör div rensningsprogram så finns ändå massa junk kvar.

Råder du mig att enbart köra med den äkta versionen?

Tacksam för råd och synpunkter då jag är en självlärd amatör.

Mvh

candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... kortfattat: Absolut! Skillnaden mellan RC och RTM (skarp) är bara positiv... gällande RTM då...

Det du kan köra i RC kommer du absolut kunna köra i den skarpa, ingen tvekan. Att tänka på är att RC har versionsnummer 7100 och RTM har 7600. De program du kan köra under 7*** funkar även i senare versioner, följaktiligen 7600 (skarp).

Att köra RC och RTM på olika partitioner är bara slöseri av diskutrymme... något jag tror du anar redan, utan inrådan. Fråga dig själv: är det något du provat på RC som inte fungerat på RTM?

Vad gäller ansamlingen av "junk"... ja, det är som alla föregångare. Ett sunt förnuft och ett bra rengöringsprogram... CCleaner funkar klockrent i W7 jämte Diskrensning (det inbyggda).

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Manneman.

Har nu avinstallerat RC-versionen, formaterat partition G och tagit bort partitionen. Windows 7 Home premium

är nu enda OS på C-disken.

MEN! När jag startar datorn så kommer den tidigare sidan upp där jag kan välja mellan RTM eller

RC-versionen. Gör jag inget startar RTM inom 28 sek.

Hur får jag bort detta? Har rotat i registret och funnit att det finns kvar saker. Har inte tagit bort något.

Har du eller någon här på forumet något råd om vad jag kan/bör göra?

Bifogar tumnaglar.

Tacksam för alla förslag.

Mvh

candela

post-1775-1259616960,09_thumb.jpg

post-1775-1259616976,36_thumb.jpg

post-1775-1259616992,7_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...