Gå till innehåll

internet dör.


Recommended Posts

hej , har problem med mitt internet , det dör lite då och då , startar upp igen på nån minut men det dör ibland 3 ggr irad och ibland kan det dröja några timmar emellan åt . detta är jävligt irriterande och jag vill lösa problemet , jag testade att ta bort min router och det fortsätter att dö.., när jag kör adaware så funkar inte internet efteråt så jag fick göra systemåterställning det står något om en begrensad anslutning som jag inte vet ett skit om , har nån några förslag på vad jag ska göra? beskriv gärna i detalj . tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Hej där...

Vad har du att skanna med?

Ad-aware, SpyBot Search & Destroy, HijackThis eller online med www.ewido.com eller www.trendmicro.com. Alla dessa är gratis...

Det kan vara så att du har en "kapare" av något slag som tar din koppling.

Du får troligtvis göra en återställning av "winsock2" också efter det att du är ren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BPS spyware remover

Denna har Spyware i sig, ladda hem och installera Spybot Search & Destroy från http://www.safer-networking.org/sv/index.html

När du gjort det och skannat så ska vi göra en "Winsock2" återställning..det är enkelt om man har sp2...

k , men när jag körde det programet så hitta jag över 800 spywares , även fast dem flästa va cookies. men om jag tar bort allt så funkar ju inte internet? :<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen MSN...

Om du känner dig osäker, kan du ladda hem en Winsock fix från http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

Det som kommandot gör är att det återställer winsock till default (standard) inställningarna.

du kan om du har ad-aware ladda hem en add-on för winsock (pllspexplorer)

från deras plugin sida.

Du behöver inte oroa dig, om du har t.ex "Google Desktop Search" får du installera om den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte spybot...

Om du har kört Bps så har du skräp i maskinen som är så väl maskerat att de flesta inte ser det...jag har själv gått på den finten, så kör spybot S & D, den är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävla skit , nu har det börjar igen , dock inte lika mycket ;s men det är ett spyware som inte går att ta bort :X

Allt går att ta bort, frågan är hur...

Kör en HijackThis och posta loggen på "Säkerhet" så får vi se. Där har du också hjälp med HJT om du behöver det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...