Gå till innehåll

internet dör.


Recommended Posts

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Jag såg ditt inlägg på Säkerhet...

Det är relaterat till det "Accoona" och "WebHence" är två STORA bovar i sammanhanget.

Fortsätt och följ Pluns anvisningar, än så länge finns det bara Spybot S & D som rensar ut Accoona och webhence. När du uppdaterat och kört S & D startat om och kört igen, kör Ccleaner, efter det, gör en Clean Boot, gå till din programkatalog och ta bort "WebHence" och "Accoona" kör Ccleaner igen, dessa två skräp är otroligt svåra att få bukt med eftersom de återskapar sig själva med olika namn hela tiden. Kör HJT och kolla efter dessa, om de finns, markera och fixa. Återställ från "Clean boot" starta om normalt, kör S & D en gång till och sedan återställer du "Winsock" en gång till.

Nu bör du vara ren, om du slutar att p2p-nerladdningar och andra konstigheter. Vill du ha pirat...finns det andra vägar att gå utan p2p, det är inte värt alla bekymmer, det lilla du får...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bör du vara ren, om du slutar att p2p-nerladdningar och andra konstigheter. Vill du ha pirat...finns det andra vägar att gå utan p2p, det är inte värt alla bekymmer, det lilla du får...
beskriv p2p har förmej att jag har haft det på läggtill / tabort program men nu när jag skulle leta efterdet fanns det inte ;o
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bör du vara ren, om du slutar att p2p-nerladdningar och andra konstigheter. Vill du ha pirat...finns det andra vägar att gå utan p2p, det är inte värt alla bekymmer, det lilla du får...

beskriv p2p har förmej att jag har haft det på läggtill / tabort program men nu när jag skulle leta efterdet fanns det inte ;o

P2P betyder Peer 2 Peer, dator till dator, fildelning mellen två datorer...

Kazaa, Grokster, Bit Torrent eller Direct Connect är några exempel och alla är lika, det ger med största sannolikhet skräp i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får ju fram nått skit som heter ''Altnet'' i Serch and Destroy men det står att det inte kunde tas bort men att det kan fixas om man startar om datorn , men det blir likadant varje gång jag rebootar och så. :/

Låter du programet gå igång då? för, när man startar om så startar bara S & D en andra vända och rensar ut det som den inte kunde ta bort första gången.

Första vändan letar den reda på sökvägar...andra gången rensar den ut skräpet.

Fortsätt sedan med instruktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag startar om och loggar in och då kommer S D upp och scannar sen så står det att man bör reboota för de ska funka att ta bort men det går inte :X sen kommer allt annat fram i windows , så jag gör vell inge fel? eller menar du att jag ska starta upp det igen efter att det sökt en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att du ska starta programet, skanna datorn (då säger den att den inte kan tra bort något...starta om datorn, (antagligen gör den inte det själv...)). Nu ska S & D Starta (bara den) ochdå får du klicka igång den, (om den inte startar själv). Efter det att den är färdig, ska resten av dina program startas.

Som ett tips, är det bara Antivirus och brandvägg man behöver autostarta om det inte är väldigt viktigt för ens välbefinnande att de startar automatiskt. Det spar minne och kraft i datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg ditt inlägg på Säkerhet...

Det är relaterat till det "Accoona" och "WebHence" är två STORA bovar i sammanhanget.

Fortsätt och följ Pluns anvisningar, än så länge finns det bara Spybot S & D som rensar ut Accoona och webhence. När du uppdaterat och kört S & D startat om och kört igen, kör Ccleaner, efter det, gör en Clean Boot, gå till din programkatalog och ta bort "WebHence" och "Accoona" kör Ccleaner igen, dessa två skräp är otroligt svåra att få bukt med eftersom de återskapar sig själva med olika namn hela tiden. Kör HJT och kolla efter dessa, om de finns, markera och fixa. Återställ från "Clean boot" starta om normalt, kör S & D en gång till och sedan återställer du "Winsock" en gång till.

Nu bör du vara ren, om du slutar att p2p-nerladdningar och andra konstigheter. Vill du ha pirat...finns det andra vägar att gå utan p2p, det är inte värt alla bekymmer, det lilla du får...

Fortsätt med denna, "Clean boot"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Hej , jag är tillbaks..  :o .. kan börja med att säga att jag INTE har formaterat , vill försöka lösa dett a utan att formatera ;) så finns det något man kan göra ? kan meddela att varenda gång internet dör så står det att '' Din gateway verkar vara offline '' varför dör den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Att du fyller din burk med ad/spyware som du hade gjort    :P

Defendern säger till direkt om du försöker installera någon skum toolbar

,skärmsläckare, spel  eller vad det kan vara som innehåller ad/spyware.

Rekommenderas !

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok , det dog ändå senare.. men det gör mej inget nu =) har löst problemet :D men men så här var det : jag var typ på lan för med än ett år sen med och sen så blanda jag typ ihop alla sladdar sen så tog jag antagligen fel sladd och koppla till modemet sen så sluta det fungera igår kväll (som tur va , annars skulle jag aldrig löst problemet :D ) så jag kolla hur många volt det stog på skiten , sen kolla jag på modemet så stämde det inte sen så kolla jag på en annan sladd och det stämmde så jag antar att det var det som var felet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...