Gå till innehåll

internet dör.


Recommended Posts

  • Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

  • 3 månader senare...

Hejsan! jag är tillbaks med fortfarande samma problem som ni har sett i tråden  :o >:(

så nu undrar jag om det finns nå tips ? är det något fel i det hära?

wtf2af.jpg

en kompis påstod att det är nått fel i 'standar-gatewayen' ???

ge tips på vad jag kan testa för något , har ringt telia och dom har undersökt allting , telefon ledning osv.. men inget spår på att det bryts säger dom så dom säger att det är något fel i hemmet.. har första jacket osv.. dubbel kollat. har tästat böte nätverks kort , modem , funkade inte.. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det är telias modem som trilskas...du måste resetta modemet för att det ska fungera igen.

Stäng av datorn -> på modemet finns en rest punkt, tryck in den (använd tandpetare) -> låt modemet synka upp igen, kan ta en liten stund, upp till 2 min...

När modemet är klart, starta datorn. fungerar det inte nu, prova även IP-Fix, och synka om modemet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå för rest punkt? jag har ett litet håll på modemets baksida.. men jag har försökt stoppat in långa nålar osv men det tar inte emot.. och när jag kolla i hållet så såg jag faktiskt till andra sidan så det verkar ' ihåligt ' ? har ett D-link DSL-300I

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...