Gå till innehåll

Datormus ? användarkonto ?


margrehte

Recommended Posts

Bagateller men ack så irriterande.1. klickar en gång för att lägga ett kort och det blir 2 kort, när jag i ett annat spel skall lägga en sak i ruta så lägger jag 2 ?.

2.Skapat 2 konton och använde mej av "netplwis" nånting för att slippa inloggning vid start av datorn,nu loggas admin automatiskt först,så jag får börja med att logga ut o logga in som användare,i netplwi? så kan jag inte använda avancerat då ruta kommer upp att detta är ej för vista home bacis ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem med lägg av kort + diverse andra strul av öppnande av fönster mm på en äldre dator,visserligen med trådlös mus. Köpte en ny mus Logitech V450 Laser Cordless och datorn blev som ny.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fråga 1. -

fråga2. vet inte vad det är för guide du kört, men om du väljer start -> kör och skriver "control userpasswords2" (utan "") så kan du välja där vilket konto som du

automatiska ska loggas in med när du startar datorn, (om det var det som efterfrågades, annars får du gärna förtydliga frågan)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Control userpassword2 är för xp,vista är netplwiz, jag har bockat i rutan igen så inloggningsskärm vid start, tips emottages tacksamt om hur jag får användaren att loggas in automatiskts, kan inte labba med att byta kontotyp för det ställer till det i datorn.

Datormus är nu bekymmer på båda datorer dvs har 4 datormusar installerade på 2 datorer,då jag avinstallerar i enhetshanteraren så bra och då plockar jag bort en men vid omstart så gult utropstecken i enhetshanteraren ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om du i "userpassword2" eller "netplwiz" väljer det konto som det automatist ska loggas in på, (antar att det då inte är Administratör och sen klickar ur "Användarnamn och lösenord måste anges..:" och sedan verkställer så kommer den ju fråga efter lösenord för det valda kontot och då kommer du väl inte automatiskt loggas in som administratör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat det med,blir knäppare och knäppare sen jag skapat 1 admin och en användare,får växla användare så fort jag vill göra nåt typ gå in på enhetshanteraren "trots att användaren har rättigheter",testade återigen med att koppla in den gamla datormusen som fungerat tidigare då drivrutiner automatiskt installerats,efter 2 försök så kommer problem/lösningar upp med drivrutin visserligen för canyon webcam,ähvaf*n tänkte jag,huvudsakligen jag kan använda musen och klickade på installera varvid varning kom upp som jag ignorerade då jag litar på program/lösningar,sen när drivisen börjat installerats kom stora röda varningskylten upp varvid jag stoppade installationen,nu kör jag comodo "kritiska områden".

Användarkonto på den vistadatorn suger verkligen, om jag nu väljer ta bort användare så kommer vid omstart kontot vara kvar som okänt konto i datorn vilket jag inte vill,har tyvärr bara valet att ta bort användare nu så KRIS och hjälp mej snälla ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst. Jag kunde inte ta bort drivrutinen ens med ccleaner,i felsäkert läge gick det och tog då systemåterställning till innan jag skapade 2 konton,detta åtgärdade dock inte mitt problem varvid jag nu satt i recoveryskivan och stängt av datorn (tar det imorgon).Försöker dock aldrig mer med användarkonton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...