Gå till innehåll

Avir el ngt liknande instalerade sig via Mozilla


Recommended Posts

Hmm ;) läste du sista stycket på sidan om F-secures DeepGuard du länkade till förut:

F-Secure DeepGuard fick högsta betyg i ett test som utfördes av den oberoende organisationen AV-Comparatives.org:
Med bild från just det testet jag skrev om.

http://www.f-secure.com/sv_SE/products/technologies/deepguard/proactive-protection.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är loggen från MBAM!!

Här blir det mycket att kolla in i de länkar som bifogats!!

Tack för alla synpunkter!

O Hjälp!!!

Mvh

Mats H

Malwarebytes' Anti-Malware 1.41

Databasversion: 3254

Windows 6.1.7600

2009-12-02 15:25:19

mbam-log-2009-12-02 (15-25-19).txt

Skanningstyp: Snabb skanning

Antal skannade objekt: 86817

Förfluten tid: 2 minute(s), 54 second(s)

Infekterade minnesprocesser: 0

Infekterade minnesmoduler: 0

Infekterade registernycklar: 0

Infekterade registervärden: 0

Infekterade registerdataposter: 0

Infekterade mappar: 0

Infekterade filer: 1

Infekterade minnesprocesser:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade minnesmoduler:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registernycklar:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registervärden:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade registerdataposter:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade mappar:

(Inga illasinnade poster hittades)

Infekterade filer:

C:\Users\Busters\AppData\Local\Temp\x2V7aWgC.exe.part (Rogue.FakeAntivir) -> Quarantined and deleted successfully.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt läsa det där testet vilket inte är lätt med den taskiga översättningen. Dels så gäller det bara ett visst sätt att infektera datorn, att besöka skadliga webbsidor, och dels bara 36 sådana fall så frågan är hur relevant testet är, men visst kan man ha det som en av flera beslutsunderlag. Sedan är virustotal inblandad på något sätt också i urvalet av skadliga webbsidor men där är det omöjligt att förstå för mig:

If selected samply and detected by someone, then the verdicts as a rule were inaccurate (suspected infection or packaged object).
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&sl=ru&tl=en&u=http://www.anti-malware.ru/node/1922&prev=hp&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhggrwTvJdOZm_lwhgSg-WeNKFXrPw
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Infekterade filer:

C:\Users\Busters\AppData\Local\Temp\x2V7aWgC.exe.part (Rogue.FakeAntivir) -> Quarantined and deleted successfully.

Det där ser ut som en del av en fil. Om det där är allt som kom in i datorn så verkar infektionen ha blivit stoppad innan den hann bli installerad. Det är nog ovanligt att program känner igen att halva filer är skadliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen beroende på att jag hann avsluta Firefox via aktivitetshanteraren så snabbt!

Tack för intressant debatt o goda råd!!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...