Gå till innehåll

Firefox vs. Favoriter


CGD

Recommended Posts

Har nu använt Firefox ett par månader och är rätt nöjd förutom hanteringen utav favoriter/bokmärken. Den är klart sämre utformad än Internet Explorer. När man har IE så lägger sig alla bokmärken i mappen Favoriter. Denna kommer du åt genom att gå via Start - Favoriter. Det här fungera ju inte alls i Firefox. De gamla man har fungerar men när man lägger till ett nytt bokmärke så kommer det inte med. Finns det något annat sätt i Firefox.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du vill att favoriter du sparar i Internet Explorer automatiskt ska finnas i Firefox? Så blir det inte, lika lite som att bokmärken man sparar i Firefox dyker upp som favoriter i Internet Explorer. Det är jag glad för, Firefox har ju en bättre (effektivare, snabbare) lösning med sin lilla databas för bokmärken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag vill att bokmärkena som jag sparar i Firefox skall vara åtkomliga från Favoritmenyn som du kommer till via Startknappen. Jag behöver då inte starta Internetläsare för att komma åt favoriterna/bokmärkena.

Jag delar inte din åsikt jag tycker Firefox har många fördelar men hanteringen utav bokmärken är rätt dålig. När jag ändå är i farten kan jag ju också ta upp internetcachen som är mycket bättre utformad i Internet Explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv ser jag inte alls vitsen med att ha favoriterna på startmenyn, de ska ju ändå öppnas i webbläsaren så då kan jag lika gärna nå dem inuti den vilket jag dessutom finner mycket effektivare, men smaken är ju olika. Som standard finns det nog ingen lösning på det men det finns addons som förändrar hanteringen av favoriter så det är möjligt någon av dem kan lösa det också. Bara att söka på https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...