CGD Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 (edited) Har nu använt Firefox ett par månader och är rätt nöjd förutom hanteringen utav favoriter/bokmärken. Den är klart sämre utformad än Internet Explorer. När man har IE så lägger sig alla bokmärken i mappen Favoriter. Denna kommer du åt genom att gå via Start - Favoriter. Det här fungera ju inte alls i Firefox. De gamla man har fungerar men när man lägger till ett nytt bokmärke så kommer det inte med. Finns det något annat sätt i Firefox. Edited December 3, 2009 by CGD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Menar du att du vill att favoriter du sparar i Internet Explorer automatiskt ska finnas i Firefox? Så blir det inte, lika lite som att bokmärken man sparar i Firefox dyker upp som favoriter i Internet Explorer. Det är jag glad för, Firefox har ju en bättre (effektivare, snabbare) lösning med sin lilla databas för bokmärken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted December 3, 2009 Author Share Posted December 3, 2009 Nej, jag vill att bokmärkena som jag sparar i Firefox skall vara åtkomliga från Favoritmenyn som du kommer till via Startknappen. Jag behöver då inte starta Internetläsare för att komma åt favoriterna/bokmärkena. Jag delar inte din åsikt jag tycker Firefox har många fördelar men hanteringen utav bokmärken är rätt dålig. När jag ändå är i farten kan jag ju också ta upp internetcachen som är mycket bättre utformad i Internet Explorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Själv ser jag inte alls vitsen med att ha favoriterna på startmenyn, de ska ju ändå öppnas i webbläsaren så då kan jag lika gärna nå dem inuti den vilket jag dessutom finner mycket effektivare, men smaken är ju olika. Som standard finns det nog ingen lösning på det men det finns addons som förändrar hanteringen av favoriter så det är möjligt någon av dem kan lösa det också. Bara att söka på https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted December 4, 2009 Author Share Posted December 4, 2009 Ja du Nicklas alla har vi olika idéer om hur det skall fungera men tack för ditt tips det var nästan helt perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts