Gå till innehåll

Wow


Jack Bauer

Recommended Posts

Har nyss börjat spela world of warcraft och skulle behöva lite nybörjartips.

har gjort en ny gubbe, en warrior.

världen jag hamnar i heter valley of trials. är det rätt? kan man välja?

det känns som den världen inte är den "riktiga".

sedan undrar jag om det är meningen att man skall styra gubben med pilknapparna?

tycker det är väldigt svårtstyrt isf, ville hellre styra gubben med musen.

vore bra om någon ville ge mig lite tips på hur och vad man skall göra om man är helt ny i wow.

vad skall man göra, och vart skall man gå t ex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vilken ras du valt så startar du i olika områden. Det första området är extremt enkelt, man får verkligen kämpa för att lyckas dö. :) Detta för att man ska ha en chans att komma igång och lära sig hur det funkar.

Hur man styr är en smaksak, i vissa lägen är tangentbordet lämpligt i vissa är det bekvämare med musen. Det går iaf att använda vilket som och det finns lite inställningar att göra som bestämmer hur saker ska uppföra sig.

Det du börjar med att göra är att ta upp Quests och sedan utföra dem, det leder dig framåt i spelet, tar dig till nya områden efterhand, ofta i lagom takt så din gubbe är lagom level att vara i de nya områdena. Quests får du från och lämnar in genom att prata med gubbar som har symboler över sig.

Ett hett tips är att undvika att köpa saker så länge som möjligt och enbart spendera pengar på så stora väskor som möjligt! På så sätt kan du plocka upp mer och mer saker, du ska nämligen plocka upp ALLT du hittar, även sånt som verkar vara skit, det säljer du till vendor (butiker) och det kommer göra att du tjänar bra med pengar, många bäckar små... Det kan säkert vara spännande att köpa något tufft svärd eller så men försök alltså undvika det, använd bättre saker du hittar efterhand eller får som belöning från quester istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips är att testa de olika klasserna, så att du inte spenderar 40 nivåer innan du ev. känner att den klassen du valt är svår eller tråkig. När det gäller tradeskills, så läs på innan du gör ditt val. Det går att byta dock, som tur är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki thnx för tipsen.

hur vet man vilken server man spelar på då? vilken är bra?

lyckades iaf ha ihäl ett par vildsvin igår och då hände det något med min level.

alltid en bra början tänkte jag.

just nu befinner jag mig i valley of trials. är det ok?

fått för mig att det är en sorts testbana,men är inte säker.

kan man ändra detta när man väl börjat att spela?

det fanns iaf en quest som jag fick och tog emot.

går det att kolla vad det är för quest om man glömmer bort den?

sedan är jag lite osäker på detta med de olika spellägena?

minns ej vad alla heter,men något hette pvp. player versus player?

kan man ändra detta innan man börjar att spela?

vad är bäst att välja?

när det gäller styrningen, så rör jag mig framåt,bakåt och åt sidan med piltangenterna.

då jag har en laptop att spela på, så är de knapparna ganska små.

jag vill hellre klicka mig framåt med musen som man gör t ex i Diablo 2.

hur/vart ändrar man det?

ang. attacker. jag tryckte på en gubbe med markören, så den blev till en svärdsymbol.

därefter tryckte jag alt+t, för att gå till attack med gubben. sedan var det bara att styra för min warrior högg tydligen själv.

är detta rätt? finns det något annat sätt?

min gubbe är alltså en warrior i världen valley of trials.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...