Gå till innehåll

Ingen bild och datorn hörs konstigt


Adis112

Recommended Posts

Hej.

Jag kom en dag hem från skolan och skulle sätta på min dator som vanligt, men då jag tryckte på startknappen så hördes datorn ovanligt högt och på skärmen står det "no input signal".

vad kan det bero på, var på datorn kvällen innan, och inget var fel, hände bara plötsligt... är det någon som har någon aning vad det kan vara?

mvh adis

Redigerad av Adis112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar bero på att datorn inte börjar köra något, vanligen för att något har gått sönder. Det är vanligen fel på nätaggregat, moderkort eller processorn när det blir på det sättet.

Vad är det för dator?

Hur gammal är datorn?

Har du lagt till eller bytt ut något, t ex grafikkort, i datorn sedan inköpet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en hp m7740.sc

tre år gammal snart.

inte rört något där inne, verken bytat eller ngt annat.

men testade tidigare idag att koppla skärmen till de inbyggda grafikkortet på moderkortet och det fungerade faktiskt.. så jag drog slutsatsen att g.kortet gått sönder?

just nu har jag ATI Radeon X1700SE, om nu ja måste köpa grafikkort, vilket ska jag köpa, jag vill ha ngn liknande för max 500 kr om det går??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en hp m7740.sc

tre år gammal snart.

inte rört något där inne, verken bytat eller ngt annat.

men testade tidigare idag att koppla skärmen till de inbyggda grafikkortet på moderkortet och det fungerade faktiskt.. så jag drog slutsatsen att g.kortet gått sönder?

just nu har jag ATI Radeon X1700SE, om nu ja måste köpa grafikkort, vilket ska jag köpa, jag vill ha ngn liknande för max 500 kr om det går??

Prova med att ladda ner nya drivrutiner för ATI Radeon X1700SE och kolla om det verkligen är kortet som pajat.

PS: Prova också med att ta bort kortet och sätta det tillbaka, kan vara en mycket enkel sak, lite dålig kontakt! DS:

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är en hp m7740.sc

tre år gammal snart.

inte rört något där inne, verken bytat eller ngt annat.

men testade tidigare idag att koppla skärmen till de inbyggda grafikkortet på moderkortet och det fungerade faktiskt.. så jag drog slutsatsen att g.kortet gått sönder?

just nu har jag ATI Radeon X1700SE, om nu ja måste köpa grafikkort, vilket ska jag köpa, jag vill ha ngn liknande för max 500 kr om det går??

Om du inte har rört något i datorn så kanske det är väldigt mycket damm i datorn, t ex i grafikkortets kylfläns så att det blir överhettat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har rört något i datorn så kanske det är väldigt mycket damm i datorn, t ex i grafikkortets kylfläns så att det blir överhettat.

Sorry för inlägget, men en processor/grafikkort med mycket damm i, kan ej vara överhettad om den startas efter att stått avslagen en hel dag! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men den kan ha blivit så överhettad tidigare att den tagit skada. Framför allt så skrev jag för att det är väl bäst att se till att bli av med damm i resten av datorn innan det är något mer som går sönder (om datorn inte har blivit av med damm på tre år).

PS. Inget att vara "sorry" för ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...