Gå till innehåll

Problem med ljudet


MrBigSpender

Recommended Posts

Hej,

Jag har problem med mitt ljud till datorn. När jag väljer uppspelningsenheter från ikonen i aktivitetsfältet så kan jag inte välja Högtalare i den dialogruta som kommer upp. Det enda som går att välja är Digital Output Device (HDMI) samt Digital Output Device (SPDIF) men inget av dessa ger något ljud. Högtalare har en röd pil nedåt och det går inte att välja denna som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har problem med mitt ljud till datorn. När jag väljer uppspelningsenheter från ikonen i aktivitetsfältet så kan jag inte välja Högtalare i den dialogruta som kommer upp. Det enda som går att välja är Digital Output Device (HDMI) samt Digital Output Device (SPDIF) men inget av dessa ger något ljud. Högtalare har en röd pil nedåt och det går inte att välja denna som standard.

Hejsan!

HDMI är ljud via HDMI kabel (dator till förstärkare via HDMI) och SPDIF är en slags optisk kabel som skickar signalen mellan dator och förstärkare.

Därför du inte får ljud från dessa enheter.

Jag skulle testa uppdatera Ljud drivrutinerna så du får färska drivrutiner och uppdaterad programvara. Detta kanske löser ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...