Gå till innehåll

Windows måste installera drivrutiner för Bassystemenhet


Nirvasher

Recommended Posts

Vid ett tillfälle tidigare dök detta upp, "Windows måste installera drivrutiner för Bassystemenhet", och då googlade jag och hittade bara lösningar som att uppdatera BIOS'et (för jag testade alla alternativen i dialogrutan, och inget hjälpte, hittade inget osv.), och eftersom det fanns en ny uppdatering för BIOS'et laddade jag ner denna och uppdaterade. Till följd utav det fick jag ett obehagligt pip vid omstarten, och att det stod något om error och att den då återgick (kommer inte ihåg hela meddelandet, visades väldigt snabbt), men datorn startades upp som vanligt, och har inte haft några bekymmer sedan dess.

Men nu helt plötsligt idag, dök det upp igen, denna förbaskade dialogruta, som dessutom inte försvinner förrän jag klickat ca 10 gånger på "Fråga mig igen senare" (dialogrutan dyker upp om och om igen). Och eftersom det kom uppdateringar idag startades datorn om efter detta och det dök upp igen!

Så nu är min fråga, vad är detta? Vad syftar den på? Vad är det som inte fungerar nu, men som fungerat tidigare?

Operativsystem: Windows Vista Home 64-bit

post-5287-1260463993_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är två program du kan testa & köra för att kolla upp om det hittar rätt drivisar.

Ja använder dom båda i Vista & Windows 7 & dom funkar kanonbra för mig och är gratis.

Lycka till.

Download Device Doctor

http://www.devicedoctor.com/

Download Uknown Device Identifier

http://www.zhangduo.com/udi.html

Ett annat bra program att hålla koll på drivarna är Driver Genius Pro men det är inte gratis dock.

Redigerad av vajlent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...