Gå till innehåll

WLM problem


Recommended Posts

Boxxens förslag funkade inte.

Jag har inte Microsoft.NET Framework 3.5 SP1

Jag har Windows 7 64 bits operativsystem

Jo det har vi alla med 64 bit, finns här!

Men hur man kan reparera det, det måste ngn annan svara på.

Detta program var anledningen för mig i Vista efter SP2 uppgraderingen, till att MSN startade, ikon nere i högra hörnet, men inloggning var omöjlig.

post-10900-1261034086,69_thumb.jpg

MVh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för all hjälp.

Installerade programmet och fick se att jag har två instanser av programmet på datorn, se bild

post-9713-1261035815,71_thumb.jpg

Tog bort båda

När jag kollar anslutningen så stannar den vid trådlös mottagning, så det kanske är där men jag har stängt av modemet över natten och sedan provat men det är fortfarande stopp... Kan man uppgradera modemet utan att ha sönder det?

Jag kan surfa och använda skype...Ladda ner filer skicka filer via hfs inget som stoppar....

Har provat Pidgin, miranda, digsby ingen av dom funkar

Nu skall jag starta om datorn och se om jag kan få in WLM igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!!

Om inte så har du Microsoft.NET 3.5 SP1 här, har för mig att du får några val vid installationstilfället,som, installer, reparera osv!!

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=AB99342F-5D1A-413D-8319-81DA479AB0D7&displaylang=en

Med risk för att upprepa mig själv,.

Lycka till oavsett vad lösningen är!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.Net FW 3.5 sp1 ingår i windows 7 och behöver inte installeras separat.

/G

Vet det, men avsikten är att komma åt att ev. reparera, ngn annan ide?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall se vad frugan har för inställningar för hon kan komma ut så internet är det inte fel på...

Återkommer

Hej!

Fick du ngn ordning på detta??

O i så fall hur.

God Jul!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag tror jag har samma problem som dig. Jag kommer inte åt Windows Live Messenger och jag får samma felmeddelabde som dig. Via webbläsaren kommer jag inte åt Hotmail, gmail och First Class.

Kommer du åt Hotmail/gmail via webbläsaren?

Jag får meddelande: "Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade WLM igår och nu funkar allt så jag vet inte riktigt vad som åtgärdade felet

Installerade Pidgin först och det gick igenom och funkade så kanske du skulle installera pidgin först och sedan WLM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade WLM igår och nu funkar allt så jag vet inte riktigt vad som åtgärdade felet

Installerade Pidgin först och det gick igenom och funkade så kanske du skulle installera pidgin först och sedan WLM

Hej!

Kul att det ordnade sig!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...