Gå till innehåll

[LÖST]Problem med blåskärmar


nasarf

Recommended Posts

Hej,

Har efter ännu en blåskärm fått nog, så jag läste guiden om windows debugging tool och installerade detta och har nu analyserat dump-filen.

Men jag får ingen mer info än att det är "hardware" som ställer till det. Se bilden.

Förslag?

Har gjort en ren installation av Vista, Sen in med Sp1 och sen in med Sp2.

Men får ändå bluscreen. Var alltså så här innan med.

EDIT.

Fick reda på att grafikkortet är trasigt.

Redigerad av xpna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har efter ännu en blåskärm fått nog, så jag läste guiden om windows debugging tool och installerade detta och har nu analyserat dump-filen.

Men jag får ingen mer info än att det är "hardware" som ställer till det. Se bilden.

Förslag?

Har gjort en ren installation av Vista, Sen in med Sp1 och sen in med Sp2.

Men får ändå bluscreen. Var alltså så här innan med.

verkar vara nvidia drivrutiner, provat att uppdatera dessa.

läste att vissa har fått avinstallera KB952287, och fått ordning på problemet, värt ett försök, det är lättsamt att återställa.

citat:

nVidia suggested installation tips:

•“Download Accelerator” utilities should be disabled when downloading any drivers.

•Do not run virus protection software in the background while installing the drivers. This prevents the driver from configuring itself properly.

•Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for “NVIDIA Windows Display Drivers” or “NVIDIA Display Drivers” and select remove

om det nu inte är hårvarufel på grafikkort.

Redigerad av boxxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har gjort detta. Installerat nya fräscha, installerat direkt från nvidia, via windows update och via hp.com med samma resultat. Jag får BSOD helt oregelbundet. Därför jag också har fabriksåterställt ett par gånger nu. Men varför tror du att det är grafiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har gjort detta. Installerat nya fräscha, installerat direkt från nvidia, via windows update och via hp.com med samma resultat. Jag får BSOD helt oregelbundet. Därför jag också har fabriksåterställt ett par gånger nu. Men varför tror du att det är grafiken?

återkommade rader på nvlddmkm

post-6662-1260717677,58_thumb.png

Redigerad av boxxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du rätt i, tänkte inte på det. Har även kört HP´´s egna memtest och hdtest och allt fungerade på den biten där.

Tack för all hjälp så länge, ska lämna datorn till den lokala databutiken i morgon då han har all erfarenhet som behövs för att fixa i ordning den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...