Gå till innehåll

win vista, access problem.


guilty

Recommended Posts

Hej, jag har nyligen fått en dator med vista ifrån en något velig gubbe. Vet inte riktigt vad han har gjort med den. Går inte att komma åt systemegenskaper eftersom datorn säger att jag inte har någon access, finns bara ett användarkonto... Går inte heller att byta lösenord och vissa mappar på datorn kommer jag helt enkelt inte åt. Vad kan det vara som gör att det blir såhär?

Såg nu att jag har vista buisness, kan vara så att det blivit låst pga det?

tack på förhand

Redigerad av guilty
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boxxen: Jag testade att följa instruktionerna enligt den länken, men när fönstret för användarkonton kommer upp så stängs den ner av sig själv lika fort. Vet inte vad det är med den här datorn, Han som köpte den har använt den i 2-3 veckor sedan har den stått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad det är för dator, men jag förslår att du gör en ren ominstallation av Windows. En fabriksåterställning om det är en OEM-maskin... köpt med windows förinstallerad alltså! Är det inte en OEM-maskin behöver du en installations-DVD och produktnyckeln för att aktivera Windows.

Om det är en företagsdator så är risken stor att du inte har ett administratörskonto, och då kommer du aldrig att kunna använda datorn fullt ut, utan att få hjälp av den som har installerat och konfigurerat datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...