Gå till innehåll

Filmen och undertexten


Newman

Recommended Posts

Har testat Shark 2ggr med några månaders mellanrum... bägge gångerna har burken uppfört sig hur underligt som helst! K-lite är däremot dokumenterat stabil.

Hur menar du att den uppfört sig underligt? Allmänt eller just under uppspelning av media? Jag fick nämligen tipset av en annan Microsoftpartner att Shark ska funka bättre med Windows 7. Är så van med K-lite så jag har ingen anledning att ändra det eg.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... Shark hade oväntade bieffekter som är lite svåra att beskriva... vet egentligen inte vad det var, men burken ändrade en hel del normala beteenden. Jag bara konstaterade att Shark ställde till med oönskade effekter i min burk, o sen åkte den ut... och bieffekterna med den.

Funkar K-lite, tycker jag du skall behålla den... allt enligt devisen" Laga inte det som fungerar"...! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det väl vanligast att man använder VOsub för att visa text när man kikar på backupfilmer tongue.gif

Men för att mediaspelaren ska ladda texten tillsammans med filmen behöver man inget codec pack, utan programmet Directvobsub!

http://www.free-codecs.com/download/DirectVobSub.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q: Subtitles are not displayed in Windows Media Player on Windows 7

A: On Windows 7, both Windows Media Player and Media Center make use of the Windows Media Foundation (WMF) framework instead of DirectShow for playing certain file types. As a result, DirectShow subtitle filters like DirectVobSub are not used. WMF lacks native support for many common subtitle formats.

WMF is used for the following file types: MPEG, WMV, MP4, MOV, M2TS. For other file formats, such as AVI and MKV, the Microsoft players are (in most cases) able to display subtitles.

It is not possible to force the Microsoft players to use DirectShow instead of WMF, without making changes to the Windows installation (such as renaming files).

Hittade detta om det kan vara till någon hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering: Lilla frun har stökat med detta problem under dagen, laddat ner några olika filmvisare. Nu fungerar det med VLC 1.0.3

Bra iof men jag vet förstås inte varför, men man för väl vara nöjd på långt.

F.ö. har jag en känsla av att ni jobbar med texten på annat vis men jag fattar inte hur???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC är dålig på win 7 och mycket instabild

Ursäkta ordvalet... men jag kan inte säga något annat än "skitsnack"! Jag har kört VLC på W7 x64 sedan RTM (first date release)... och det har funkat exemplariskt. Jag kan i princip spela upp vad f*n som helst... både på datorskärmen och på 40-tummar´n.

Edit:

När jag tänker på det, så gäller ovanstående även W7 x32... som jag kör på en pensionerad burk. :)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel den fungerar mycket bra... har inte haft problem sedan jag installerade den... vad grundar du ditt påstående på

Den bara fungerar .> saknar support for ström integration (jag kör mycket på laptop när jag reser och jag reser mycket), är mycket långsamt, gui är katastrofal som saknar Windows integration.

Microsoft var på väg att banad VLC Player i Windows på grund instabilitet och säkerhet!!!

Helt enkelt VLC har mycket kvar innan den kommer blir som tex MS Media Player

Jag tycker att bästa spelare är Windows Media Player , den fungerar snabbt och visar undertexter med

Slut och inte mer om VLC Player

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...