Gå till innehåll

Modifiera kontakter i Messenger


Recommended Posts

Har försökt förgäves att snygga till WLM med allehanda små verktyg nu... men inget funkar som jag vill.

Det som retar gallfeber på mig är när folk har ett långt j**la meddelande bakom sitt chattnamn. Jag trodde det skulle räcka med att bara ändra namnet under "redigera kontakt" men det hjälpte inte. Jag har även tittat närmare på Messenger Plus för att få bort detta utan resultat.

Är det någon som känner till ett script eller liknande som kan göra det jag eftersträvar?

Jag är också öppen för förslag till nya chattklienter... kravet ska vara att man kan använda webbkamera. Har testat Digsby och där kan man köra webbkamera med andra som använder Digsby via t ex msn... men det går inte direkt från Digsby till Windows Live Messenger.

Tacksam för förslag

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKYPE håller på att bli en fullvärdg konkurrent! Cahtten är enkel i förhållande till MSN, men det räcker ju till, ja samtal o Video naturligtvis!

GMAIL, har ju också chatt, telesamtal o video, också en enkel o lättanvänd historia!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i Skype kan du inte chatta med folk som använder msn?`... inte i Google heller?

Mange

Korrekt,

men min lilla värld är just begränsad till dessa 3! Vänner o familj!!

Vi har kört Yahoo tidigare, men den fick respass, där kan du ju chatta med MSN!

"It's all about communication"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i Skype kan du inte chatta med folk som använder msn?`... inte i Google heller?

Har du provat Pidgin? Bästa IM-klienten om du frågar mig... utan allt skräp som följer med WLM.... och med konfigurerbar kontaktlista. Finns både installer och portable.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...