Gå till innehåll

Vart hamnar dem mejl man får i inkorgen i Outlook Express?


DAson

Recommended Posts

Vet inte om dett hamnar rätt så, om det har hamnat fel så kan det rättas. Jo det är så här vart hamnar dem mejl man får i inkorgen i Outlook Express i WIndows XP nånstans. Är det dolt? Kan någon förklara det för mig. Går det att spara mejl det som man har skickat och tagit emot? Det är nog kanske svårt eftersom Outlook Express i XP är gammalt. Sparade mejl är svårt och hitta exakt vart dem ligger "dolt" på C-disken.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Verktyg, Alternativ, Underhåll, Mapp, så kan du se aktuell lagringsplats, och även ändra den.

Spara? Jo, det går, men jag minns inte exakt hur. Har inte använt OE på flera år, och nu känns det som hög tid att överge ett program som är bundet till Windows XP. Thunderbird kan importera meddelanden från OE, och fungerar på alla system Lätt att flytta all användardata till ett nytt system. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om dett hamnar rätt så, om det har hamnat fel så kan det rättas. Jo det är så här vart hamnar dem mejl man får i inkorgen i Outlook Express i WIndows XP nånstans. Är det dolt? Kan någon förklara det för mig. Går det att spara mejl det som man har skickat och tagit emot? Det är nog kanske svårt eftersom Outlook Express i XP är gammalt. Sparade mejl är svårt och hitta exakt vart dem ligger "dolt" på C-disken.

//DAson

Hej! Angående sparade mail, gör en ny mapp i OE och spara Dina mail där. Dom ligger då kvar tills Du tar bort dom.Har Du en gång tagit bort dom så är dom "troligen" borta.Men... kan vara ute och cykla där.

essin <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina inkommande mejl i Outlook Express hamnar i en fil som heter Inkorgen.dbx. Med hjälp av Sök hittar du den lätt, sända mejl hamnar i Utkorgen.dbx, dessutom finns det några filer till, Skickat.dbx, Borttaget.dbx och Utkast.dbx, och några till. Du kan spara de här filerna på ett externt medium percis som vilka filer som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina inkommande mejl i Outlook Express hamnar i en fil som heter Inkorgen.dbx. Med hjälp av Sök hittar du den lätt, sända mejl hamnar i Utkorgen.dbx, dessutom finns det några filer till, Skickat.dbx, Borttaget.dbx och Utkast.dbx, och några till. Du kan spara de här filerna på ett externt medium percis som vilka filer som helst.

...och vad gör man sen då? .dbx är ju inte det mest användbara formatet direkt! ;) Som JoWa säger... enklaste sättet att migrera skiten är att helt enkelt gå över till Thunderbird... och fortsätta med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och vad gör man sen då? .dbx är ju inte det mest användbara formatet direkt! ;) Som JoWa säger... enklaste sättet att migrera skiten är att helt enkelt gå över till Thunderbird... och fortsätta med det!

Vad man gör sen? Ja, behöver man komma åt dem så kan man lägga tillbaka dem i OE, lite omständigt, men det går att göra. Eller så kan man avända det här:

http://www.mailnavigator.com/lasa-outlook-express-dbx-filer.html

Men visst, det är väl enklare att använda något annat, OE är ju rätt gammalt, och var väl ingen höjdare ens när det var nytt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäste DAson, försök använda bättre svenska. Det är förfärligt att läsa sådan rotvälska. Skilj på "vart" och "var" samt subjektsform och objektsdito för pronomen.

Ex. De (subjekt) gav dem (dativobjekt) det (ackusativobjekt).

OBS! ALLA NI SOM TYCKER ATT MINA RÄTTELSER ÄR LÖJLIGA, BESVÄRA ER INTE MED ATT REAGERA UTAN ÄGNA HELLRE TIDEN ÅT ATT LÄRA ER ERT EGET MODERSMÅL ÄVEN NÄR NI SKRIVER PÅ INTERNET!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur är det med oskicket att använda versaler i en hel mening? :rolleyes:

Grimm,

Om du vill göra en språkvårdande insats är det bättre att du skapar en tråd i ämnet, istället för att hoppa på en enskild medlem och kalla hans text rotvälska som det är förfärligt att läsa. Då slipper du hoppa på alla andra på detta forum som också skriver vart istället för var. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur är det med oskicket att använda versaler i en hel mening? :rolleyes:

Grimm,

Om du vill göra en språkvårdande insats är det bättre att du skapar en tråd i ämnet, istället för att hoppa på en enskild medlem och kalla hans text rotvälska som det är förfärligt att läsa. Då slipper du hoppa på alla andra på detta forum som också skriver vart istället för var. ;)

Bäste JoWa, tack för att du har ansträngt dig för att kommentera mitt inlägg.

Ditt råd att skapa en egen tråd för språkvårdande insatser vore verkligen en intressant uppgift men tyvärr alltför tidskrävande då språkkunnigheten hos de flesta internetskribenter tycks vara mycket ofullständig.

Jag kan emellertid ej hålla med dig om att jag "hoppat på" en enskild medlem utan i stället hjälpt honom/henne att tillägna sig en bättre språkbehandling som kommer att göra hans/hennes skrivelser trevligare att läsa.

Dessutom är jag medveten om att VERSALER anses "ofina" på internet vilket måste anses vara en fullständigt löljig åsikt då VERSALER i vanlig prosa används för att starkt betona något man vill göra läsaren uppmärksam på.

För er som vill ha språkliga råd står jag gärna till tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder man versaler till att betona det primära i ett meddelande, är det helt i sin ordning även på nätet. Skriver man däremot hela meddelanden med versaler, räknas det som att "skrika" virtuellt! I ditt fall, Grimm... hade det väl varit fullt tillräckligt att betona den inledande förkortningen OBS!

Jag ber om ursäkt, om även MINA språkkunskaper skapar frustration i dina språkpolisiära ambitioner! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...